Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lång livslängd har en Macbook Air?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns säkert några här inne som använt Air sen den kom ut på marknaden och som dessutom bytt upp sig till nyare/bättre modell. Min fråga är som rubriken lyder:

Hur lång livslängd upplever ni att datorn har innan det börjar kännas som att den inte hänger med? Får du ibland känslan att du skulle vilja ha en kraftigare bärbar? Jag kanske tänker fel men jag har upplevt den som en klenare än en "normal" bärbar. Men jag förstår att detta med livslängden är väldigt individuellt också

Jobbar som elektriker och tanken är att skaffa en för att kunna sitta ute på bygget och rita upp anläggningar, göra beställningar och diverse "pappersjobb" på stående fot. Ritprogrammet kommer att köras i XP genom VirtualBox, eventuellt går jag över till Paralells senare. Crossover fungerade inte

Jag använde min till att surfa, titta på film och ha bilder på. Upplevde den aldrig som långsam. Har en iMac 27" i5 nu med 8gb minne. Ibland upplever jag den långsammare än min gamla Macbook Air. Antar att det är SSD hårddisken som gör det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-06 20:55

Har min från 2008 1.8GHz, 2GB och SSD. Använder den endast till att surfa, kolla film osv. Ända gången jag blir förbannad på den är när jag kollar på flash saker. Typ vimeo klipp eller på någon av alla play kanaler. Efter att tag blir dator rätt så varm och börjar lagga lite. Har inte detta problem på min iMac. Så antar att det är åldrandet av datorn som visar sig... Men nu pratar vi om första generationen av Macbook air. Vet inte hur det är med dom nyare.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-07 04:11

Jag räknar med att det blir trångt på hårddiskenflashdisken och snålt med minne inom två år. När jag hade en MBP kunde jag köpa ny magnetsnurra och mer minne efter två år och få två år till - med MBA lär det bli att köpa en ny rackarns dator.

Men, det är min gissning, baserad på att inte ha ägt en Macbook Air...

1
Bevaka tråden