Exporterade – och filerna försvann?!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har för första gången använt Garageband, jag och en kollega gjorde en enkel podcast i programmet. Jag har suttit (i timmar) och klippt i materialet, och när jag fått ordningen på klippen som jag ville ha dem så bestämde jag mig för att exportera hela podcasten som en relativt lätt mp3-fil så att jag kunde skicka den till min kollega så hon kunde tycka till.

Tanken var sen att be en kompis som är duktig på Garageband att försöka förbättra ljudet i vissa spår, så jag är inte "klar" trots att podcasten finns som fil nu. Jag mailade iväg mp3:an och klickade på Garageband igen (programmet var redan öppet och låg i bakgrunden) för att dubbelkolla en grej som sas i podcasten. Men! Nu är alla ljudfilerna i det grundspåret spårlöst borta! I ett annat grundspår, där jag hade sparat undan klipp jag inte ville använda (på mute förstås), ligger klippen kvar – men i det viktiga spåret finns ingenting!

Jag försökte kringla+Z för säkerhets skull, men det går inte att backa. Vad i helvete hände? Jag hade kunnat förstå om ett av alla små ljudklipp råkat raderats i en oförsiktig klickning, men att ALLA är helt väck? Och har det med exporteringen att göra?

Jag har, vis av gårdagens klippning, varit toknoga med att hela tiden spara alla ändringar, och ändå är plötsligt projektet helt tomt.

Finns det NÅGOT att göra, eller är mp3:an med halvrisigt ljud allt jag har?

Åh, jag önskar att Garageband var uppbyggt som Photoshop, så att man kunde se projektets historia och backa till ett tidigare stadium...

Hur blir det om du backar i Time Machine?

1
Bevaka tråden