Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak till iPad 2 äntligen nära?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-30 11:18
  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-01 20:00

En fråga från jordnötsgalleriet: varför vill man jailbreaka en iPad 2? Vad är det som inte går att göra out of the box, som blir bättre efter jailbreak? Finns det en massa sjyssta Cydia-appar som väntar på att släppas lösa?

Obs, inte menat som en provokation utan som en ärlig fråga. (Gärna konkret; de här tre apparna, den här funktionen. Jag förstår teorin bakom "ju öppnare desto öppnare".)

Jag äger ingen iPad än, men kanske snart så... Det enda som jag skulle vilja ha som inte finns i en officiell iPad är väl stöd för dubbla ljudutgångar så at Djay spelar i stereo med preview-lurar. Men det stöder ju inte appen, och Algoriddim lär inte vilja/kunna släppa en separat Cydia-version så det hjälper inte att jailbreaka. Om jag har förstått rätt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-07-02 18:19

Alamode:
Vi har två iPads i hemmet, och den äldre varianten har XBMC installerat på sig (kräver Jailbreak). Smidigt att kunna streama från Time Capsule-hårddisken när man ligger i sängen/soffan och inte vill/orkar slå på projektorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-02 19:39
Ursprungligen av ;:

Alamode: SBSettings, SwitcherPlus, iScheduler, SSH, Gridlock, Winterboard, mfl mfl

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-06 10:06
Ursprungligen av ;:

JailbreakMe 3.0 är uppe och snurrar - jag JBade min på väg till jobbet med en latte i näven. Schmutt!

Jag Jailbreakade min iPhone och min iPad 2 nyss. Frågan är bara nu, vad ska jag ha det till?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-07 10:54

Dagens tips, BiteSMS och JBME 3.0 är verkligen ingen bra kombination och jag har rapporterat detta till BiteSMS teamet

JBME 3.0 and BiteSMS=Death... - biteSMS

Senast redigerat 2011-07-07 11:15
1
Bevaka tråden