Inget uttag för extern skärm?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter med en sprillans imac27 tänkte koppla ihop den med min "riktiga" bildskärm som är kalibrerad, men hittar inget uttag, ska det vara på det sättet, trodde det skulle vara enkelt att bara köra dubbla skärmar, men kanske är jag dum som inte fattat att...

Det ska ju finnas Mini-Display-port. Apple - iMac - Jämför 21,5- och 27-tums iMac.

Kanske lite för stressad och det är för varmt, men jag ser då ingen mini display varken på min dator eller på länken.

• Medlem
  • Överallt
  • 2011-06-29 12:25
Ursprungligen av nyulrika:

Kanske lite för stressad och det är för varmt, men jag ser då ingen mini display varken på min dator eller på länken.

Det är den som heter Thunderbolt, den är även Mini Displayport. Den som har en liten blixt-symbol.

Tack, för den såg då inte ut som den som jag letade efter. Ska alltså bara vara att hitta rätt adapter och koppla in min Eizo och köra.
Hade en DVI till mini DVI men den funkade ju inte.

En Eizo CG222W är min bildskärm.
Kan man tänka sig att jag kommer stöta på något annat problem. Jag vill ha kvar min Eizo skärm och kunna kalibrera den för bildhantering i flöde som kräver rätt färgåtergivning.

Om du berättar vilken skärm-modell det gäller, eller vilka ingångar den har, så kan vi hjälpa dig att leta efter adapterkabel.

Jo, men det kanske finns billigare alternativ än Apple Store... Och för att kunna ge exakta länkar så är det bra att veta vilka ingångar som finns.

Klarar mig nog i adapterfrågan, blev mest alldeles ställd inför att jag inte hittade någon extern skärm ingång med den vanliga lilla skärmsymbolen ovanför, men nu vet jag bättre och adrenalinet har lagt sig, såg mig själv vara tvungen att sitta med färgåtergivning på Imacen så tack.

Mini DisplayPort | Thunderbolt to DVI Adapter

$6.46 är ju en aning billigare än Apples 279 kr.

Kolla i instruktionsboken, det kan nog bringa klarhet i vad dom olika kontakterna på datorn är för något.

Har fått svar, problemet var att ingången inte såg ut som vanligt eftersom vi nu har Tbolt och då ser man inte symbolmässigt att det ska gå att putta in en skärm där. Ska bara fixa mig en adapter.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-29 15:09

Det är skillnad på ingång och utgång. Ska du koppla in en extern skärm till din iMac, är det en utgång du ska leta efter
Vad gäller Thunderbolt agerar den både och, men eftersom signalen går ut från iMacen till Eizon, är det utgången som ska användas...
Det spelar ingen roll i det här fallet eftersom du skrev att du skulle koppla in en extern skärm, men i andra fall kan det vara bättre att ange rätt ord.

1
Bevaka tråden