Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Autostart av mobilt bredband

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köpt min första Mac, (en macbook pro 13", i5) sedan en månad tillbaka och är supernöjd. Jag har dock stött på en liten irriterande detalj.

Varje gång jag stätter i mitt mobilabredband (Telia) så kommer två ruter upp. Ett finder fönster där "telia mobiltbredband" s ikon finns. Samt ett installationsfönster för att installera bredbandet.
Detta trots att det redan är installerat, dock med en nyare programvara från Telias hemsida.

Hur gör jag för att hindra så att jag inte får upp de två fönstren varje gång? Det är ganska jobbigt.
Min polare har en modell tidigare macbook pro som har gjort samma och han får inte upp de två rutorna.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-06-27 13:14

Problemet är nog att det finns en 'USB-disk' på denna dongle som har hela installationsprogrammet för 'Telia mobilt bredband'. (Jag antar att du har en USB-dongle?)

Kan man radera filerna från denna USB-disk? (tag backup först givetvis)

Tack för snabbt svar, ja det är en dongel.

tyvärr kan jag inte radera den. Har inte rättigheter att skriva till skivan.
Jag har kolla i modemet och där finns det plats för ett Micro SD, men det sitter inget i den.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-27 15:17

I Systeminställningar kan du slå av Öppna fönster när man sätter i en CD. Det borde lösa problemet.

Ursprungligen av kenjon:

I Systeminställningar kan du slå av Öppna fönster när man sätter i en CD. Det borde lösa problemet.

Tack kenjon. Löste min irritation som jag inte sett som ett problem ännu - och nu slipper att se!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-06-27 18:59

Testa kenjons förslag, det låter troligt att det funkar.

Inte riktigt vad jag tänkte mig, men det kanske kan funka provisoriskt. Var hittar jag det? Under vilken rubrik i systeminställningar?

Ursprungligen av Göteborgan:

Inte riktigt vad jag tänkte mig, men det kanske kan funka provisoriskt. Var hittar jag det? Under vilken rubrik i systeminställningar?

System Preferences - CDs & DVDs.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-27 22:24

Nackdelen är att du måste öppna alla andra CD/DVDer manuellt... men det är väl inget stort problem.

Nope, använder väldigt få CD/DVD. I vart fall mycket mer sällan än den mobil-stickan

1
Bevaka tråden