Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med optisk enhet Imac 27

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2011-06-26 19:33

Tjenare.

Jag blev lycklig ägare av 27 högupplösta tum igår (via blocket). När jag kom hem så slängde jag i min skiva för att installera om och formatera bort den förra ägarens spår. Formateringen gick väl, dock inte installationen av snöleoparden....

Den stannar halvvägs genom installationen ungefär. Säger att det inte gick och då har jag inget val förotuom att starta om datorn. Har försökt med skivan som följde med datorn, och även en retail som jag köpte när snöleoparden släpptes. Retailen fungerar utmärkt i min Macbook pro.

Och jag fick efter många timmars försök, klonat min macbooks disk till en extern disk och sedan klonat den externa till min stora mac så jag kom in i operativet igen.

Men nu undrar jag om någon annan upplevt ett liknande problem eller vet om jag kan köra ett hardware test för att veta om det verkligen är fel på min läsare. Eller vad som hände.

Jag har garanti kvar på den, men vill inte behöva åka 3 mil en väg och dessutom bli av med datorn om det nu inte är något fel på den.

Tacksam för svar.

Ursprungligen av Questa:

...en retail som jag köpte när snöleoparden släpptes...

Exakt vilken iMac-modell är det?

Om du köpte skivan när Snow Leopard släpptes så innehåller den 10.6.0, men din dator kräver kanske minst 10.6.1 (2009-modellen), 10.6.3 (2010-modellen) eller 10.6.6 (2011-modellen)

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2011-06-26 20:34

iMac11,3
2010-modellen.
Men den skivan som följde med datorn borde väl fungera ändå?
Dom stannar på samma vis.
Kanske kan testat att ladda ner en 10.6.3 och bränna ut och testa med den då.

Bör inte datorn säga till mig att det är det som är felet?

Tack för svar!

1
Bevaka tråden