Förändringar av studentrabatter på Macarna?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-06-25 20:12

Surfade in på studentkortet.se för att få prisuppgift på macarna för oss studerande, och insåg då att dessa var höjda.

Vad jag vet har tidigare gällt angående studentrabatter på Macarna:

Köpa på Apple Premium återförsäljare: 6 % rabatt för studenter eller lärare
Köpa på Apple Store Education: 8 % rabatt för studenter eller lärare
Köpa på Mecenat.se, CSN-kortet.se, eller Studentkortet - rabatter för studenter från kända leverantörer 10 % rabatt för studenter och lärare

När jag nu surfar in på studentkortets hemsida, upptäcker jag att det endast är 6 % rabatt på Macarna, alla utom MacBook vit, där det är 10 % fortfarande.
Likaså Apple Store Education har endast 6 %.

Mecenat och CSN-kortet har å andra sidan kvar 10 % rabatt, men hela 12 % på den vita MacBooken.

Är detta något som gällt länge och som jag har missat? Märkligt att rabatterna skiljer sig beroende på vilket studentkort du har!

• Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-06-25 21:55
Citat:

Är detta något som gällt länge och som jag har missat? Märkligt att rabatterna skiljer sig beroende på vilket studentkort du har!

Apple gjorde om reglerna för ca två år sedan och sedan dess så ger de olika korten också olika rabatt. Vet själv eftersom jag själv studerar på högskola och har Student samt Mecenat där mecenat alltid ger mest rabatt...

• Medlem
  • 2011-06-26 00:49

Märkligt, då jag köpte Mac i början av året, via Studentkortet.se, fick jag utan tvekan 10 % rabatt. Med andra ord verkar det dock på sin plats att ordna Mecenatkort:)..

1
Bevaka tråden