MediaMarkt 5 år i Sverige: bra priser på mac

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-06-16 20:46

Fick ett DR från MediaMarkt idag i brevlådan.
MBP 13" från 8999:-

Vet inte om det gäller i hela Sverige, men i Malmö och Lund ska det gälla iaf.

Sen kan man ju hoppas att det finns andra erbjudanden på andra Mac:ar i butikerna också.
Får nog bli en sväng dit i helgen.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-06-16 23:19

Liknande erbjudande fanns i Örebro för några veckor sedan när min moster roffa åt sig en 21 tums iMac och 11 tum Macbook Air.

• Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-06-17 09:16

Var det erbjudande på hela Mac-sortimentet då?

Det är i alla Sverige-butikerna vad jag vet, iaf enligt deras TV-reklam..:)

• Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-06-18 12:56

FYI!

Priserna gäller bara tom 19/6-11.

De hade 11" MBA för 8990,- på MM Svågertorp. Annars var det inte mycket att hurra för i butiken...

Är det den senaste modellen av MBP 13 som de säljer för 8999:-, det är väl ett bra pris för den datorn om det nu inte är en äldre modell.

Ursprungligen av nyulrika:

Är det den senaste modellen av MBP 13 som de säljer för 8999:-, det är väl ett bra pris för den datorn om det nu inte är en äldre modell.

Ja, men det var MBA de hade en enorm pall av till det priset på min lokala MediaMarkt. Det fanns säkert MBP till det priset också.

• Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-06-18 17:08

Inga billiga iMac 21,5" på Svågertorp???

Ursprungligen av AndyK:

Inte vad jag kunde se, men jag tittade inte så noga bland iMacarna.

• Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-06-19 14:55
Ursprungligen av Capeman:

De hade 11" MBA för 8990,- på MM Svågertorp. Annars var det inte mycket att hurra för i butiken...

Ursprungligen av AndyK:

Sedan när öppnade MM på Svågertorp i Malmö? Är väl på Stora Bernstorp det ligger vid OBS?
Känns märkligt nog att de har en butik i Malmö och en i Lund (~10 min mellan butikerna), så att öppna en tredje butik i samma område känns väldigt ologiskt.

Ursprungligen av mattem:

Sedan när öppnade MM på Svågertorp i Malmö? Är väl på Stora Bernstorp det ligger vid OBS?
Känns märkligt nog att de har en butik i Malmö och en i Lund (~10 min mellan butikerna), så att öppna en tredje butik i samma område känns väldigt ologiskt.

Malmö Svågertorp Media Markt

Öppnade i slutet på maj?

• Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2011-06-19 15:23

Se på fasen... Det visste och trodde jag aldrig O:-):"> Varför har man tre butiker på ett område mindre än tre mil?

Tänker mest att en etablering i Helsingborg, Halmstad, Kristanstad osv hade varit mer logisk.

Sen är visserligen placeringen vid Svågertorp mer logisk då det är det fösta man ser när man kommer med bil från Danmark. En nog så stor kundgrupp....

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-06-20 10:44
Ursprungligen av mattem:

Tänker mest att en etablering i Helsingborg, Halmstad, Kristanstad osv hade varit mer logisk.

Helsingborg är på gång...
Media Markt Helsingborg TV-Hifi-Elektro AB - 121.nu

• Medlem
  • 2011-06-20 10:49

Kristianstad är också på gång. Öppnar under hösten ute på affärsområdet Långebro/Härlöv

• Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-06-20 10:35

Update!

Nu gäller erbudandet till 20/6-11, iaf i Malmö och Lund.

iMac 21,5" i3 för 8495:- i dagens annons.

• Medlem
  • International user
  • 2011-06-20 10:46
Ursprungligen av AndyK:

Update!

Nu gäller erbudandet till 20/6-11, iaf i Malmö och Lund.

iMac 21,5" i3 för 8495:- i dagens annons.

Avser det i3.an så är det ju av den äldre modellen. Dagens iMac.ar har i5 processorer.
Förvisso fortfarande ett bra pris för en iMac från butik, men det kan ju va bra att veta så ingen blir förvånad i efterhand.

• Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-06-20 10:49
Ursprungligen av iPilot:

Avser det i3.an så är det ju av den äldre modellen. Dagens iMac.ar har i5 processorer.
Förvisso fortfarande ett bra pris för en iMac från butik, men det kan ju va bra att veta så ingen blir förvånad i efterhand.

Var lite slarvig, skulle givetvis förtydligat det.

1
Bevaka tråden