Terminal-problem fel ikon när jag klickar

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2011-06-12 23:10

Hej,

Jag är en dumskalle som skulle skaffa mig genomskinliga foldrar. Skrev in: defaults write com.apple.finder QLEnableXRayFolders" och visste sedan inte om det var "1" "I" eller "l" alltså siffran ett, stort I eller litet L som skulle stå. Jag testade samtliga och foldrarna blev genomskinliga. Men det som skedde också var att när jag klickar på en folder så får jag den mörka markeringen kring den folder jag klickat på, men foldernamnet på foldern under blir blå. Det är också den folder som öppnas, även om jag klickar på den mörkmarkerade foldern. Hur i H-vete får jag bort det här. Sjukt frustrerande. Kan jag få tillbaka så att rätt folder blir markerad både med "mörk" markering runt själva folder ikonen och namnet blir blått. När jag klickar på folders som inte har någon folder under sig, blir "rätt" folder markerad. Händer alltså bara när det finns andra foldrar direkt under.

• Medlem
  • Sigtuna
  • 2011-06-12 23:28

Som sagt, en dumskalle, när jag drog ut foldrarna på skrivbordet och sedan ordnade dem efter typ, löste sig allt. Rätt ikon är nu markerad. Tack för ert tålamod.

1
Bevaka tråden