AppleCare - hur registreras det?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en 27" iMac idag på Kullander. Jag hade själv tänkt sätta i mer minne i datorn vid senare tillfälle men blev erbjuden AppleCare plus 4gb extra minne till priset för AppleCare. Eller nej, egentligen inte för killen sa 1500 kronor för 4gb minne och AppleCare. När jag sen kom hem visade det sig att han tagit 1795 för det.
I vilket fall som så nappade jag på erbjudandet och killen som sålde datorn till mig gick in bakom kulisserna, pillade i lite extra minne och kom sen tillbaka med datorn till mig igen. Efter en massa klickande på "kassan" fick jag så betala och en påse med vad jag antog innehöll mitt kvitto, min AppleCare och en Trackpad. När jag kommer hem visar det sig att där inte ligger någon AppleCare box och nu till frågan: Kan Kullander registrerat min AppleCare på något annat vis eller skulle jag ha fått boxen? Vill minnas att Apple inte godkänner eBay AppleCares koder längre utan att man måste ha boxen. Kanske är det annorlunda för återförsäljare som Kullander?

Har de glömt lägga ned en AppleCare till mig hoppas jag inte det blir några problem att bevisa att jag faktiskt inte fått någon. De måste ju ha något lagersaldo eller dylikt som måste visa att något inte står rätt till.

Ring Apple på måndag och kolla om du fått rätt garantitid.

• Medlem
  • International user
  • 2011-06-11 18:55

Produkten omfattas av kvalificerad reparation och service av maskinvara under Apples begränsade garanti.
Beräknat utgångsdatum: 10 juni 2012

Suck, blir väl till att försöka övertyga Kullander på måndag om att säljaren faktiskt inte lade ned AppleCare till mig i påsen.

Fick svar idag från Kullander: Din AppleCare box kommer Apple att skicka till dig. Vi ska först registrerar Apple Care för din dator vilket oftast tar ett par veckor från köpdatumet.
Under tiden har du fri support från Apple (gäller i 3 månader från att du inköpsdatumet). Du behöver endast ange serienumret på datorn när du ringer till dem.
När du sedan fått boxen får du även ett Apple Care nummer som du ska använda därefter.

Då var det löst.

Idag fick jag ett paket från UPS innehållandes en instruktionsbok om Apple Care, inget mer än så. Inga koder, ingenting. På Apples hemsida är datorn numera reggad med Apple Care! Snabbt, smidigt och bra!

1
Bevaka tråden