Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det bra "bildskärmsglasögon" till mac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förra helgen var jag i sommarstugan, och då vädret var riktigt fint satt man mycket ute i solen. Som många andra här är man ju lite beroende av nätet på olika sätt och vis. Man vill kolla facebook, mail, slösurfa lite eller kanske se en film under tiden man solar lite.

Jag hade både min Air och iPad med mig, men ingen av dom fungerar ju speciellt bra i solen. Jag började klura på såna där glasögon som var på tapeten för några år sedan, där man har inbyggda bildskärmar i ett par glasögon och kan koppla dessa till dator / dyl. Det vore ju onekligen rätt praktiskt att kunna ligga och se film i solstolen utan att man sitter och stirrar på en stor spegel (som det ofta blir med glossy skärm).

Frågan är - finns det några sådana som egentligen är BRA? Vilka finns på marknaden, och är de nåt att ha? Vilken upplösning får man, och hur är kvallan på skärmarna? Hur slimmade modeller finns det? Det kan ju vara trevligt att inte få en väldigt ful "snowboardglasögon-solbränna" av dem också Jag googlade runt lite men hittade ingen riktigt bra information, det vore kul att höra från någon som testat detta eller har förslag på produkter.

MacBook / PC Laptop Hoods-Hoodman Corporation

Har en sådan till min macbook och den funkar bra. har hört att om du använder sådana där glasögon en längre tid (suddiga och lågupplösta) så får man huvudvärk och andra problem.

Hmm, ja det där kan kanske fungera också. Visserligen har jag en 11" Air, frågan är om de passar. Det går kanske snickra ihop nån egen variant också.. men kan inte påstå att det blir speciellt snyggt Bäst hade ju också varit om man kunnat använda det till iPad, då den är lite smidigare att ha i knäet / på marken motför en laptop.

Jo, har också hört att glasögon inte är direkt jättebra för ögonen. De som finns är stora och klumpiga och har låg upplösning, och marknadsfördes typ år 2000.. Utvecklingen verkar stå rätt stilla på den fronten

1
Bevaka tråden