Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är det...

Tråden skapades och har fått 806 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Goflorp:

Lite som att det bara är folk med liten p**is som säger att "storleken inte har betydelse"

Censurerar du ordet penis ???

Vad har hänt med denna värld?!...

Ursprungligen av Dalle:

... bara människor med mycket pengar som kan säga att: "Pengar är inte allt..."

Pengar är inte allt!
*300 spänn på kontot för tillfället*

Ursprungligen av Dalle:

... bara människor med mycket pengar som kan säga att: "Pengar är inte allt..."

Jag har aldrig haft några pengar att tala om, och det är faktiskt skönt. För näst efter religion så är pengar det värsta som någonsin har drabbat denna värld.

Pengar är inte allt. Tyvärr så är det det för de flesta.

Ursprungligen av Papperskatt:

Jag har aldrig haft några pengar att tala om, och det är faktiskt skönt. För näst efter religion så är pengar det värsta som någonsin har drabbat denna värld.

Jag tänkte svara men ämnet är så ofantligt mycket mer komplext än så (även religion) så jag låter bli.

Man blir inte lyckligare av pengar, men man kan bli mindre lyckligare vid avsaknad av pengar, tro mej, familj men inget jobb...

Ursprungligen av LCR:

Jag tänkte svara men ämnet är så ofantligt mycket mer komplext än så (även religion) så jag låter bli.

Man blir inte lyckligare av pengar, men man kan bli mindre lyckligare vid avsaknad av pengar, tro mej, familj men inget jobb...

Så sant, så sant. Så länge det är en kapitalistisk värld så är pengar en nödvändighet, vare sig det är bra eller inte. Det jag ville få sagt var bara att man inte måste ha pengar för att kunna säga att pengar inte är allt. Jag kanske skulle ha utelämnat religionsbiten dock.

... att Apples personal på support ber om ursäkt för minsta sak de inte har 100% kunskap kring?

Sitter och försöker ta fram och se om det stämmer att det är extended warranty på bottenplattan för Macbook. Gummihelsikket har lossnat på vänster sida på grund av värmeutveckling. Reseller påstår att det är förlängd garanti, men Apples supportkille har inte en aning.

Varför är det TradeMark-märkning på "99Lounge™" ?

Varför är det...

...så svårt att bli av med ett piano ???

Ger bort ett Gaveau piano i bra skick från ca. 1957 (enl. serienummer) men ingen vill ha...

Ursprungligen av LCR:

Varför är det...

...så svårt att bli av med ett piano ???

Ger bort ett Gaveau piano i bra skick från ca. 1957 (enl. serienummer) men ingen vill ha...

Ingen vill ha pianon nuförtiden, ett antal hundra kilo möbel som bara kan göra en sak.
Som kräver en massa tid och träning för att låta bra, som kräver stämning ibland.
I övrigt är det bara i vägen.

Tyvärr får du nog köra det till tippen. Gör ngt hemskt med det; elda upp det och grilla korv över det.

  • Medlem
  • 2011-09-18 13:02
Ursprungligen av Goflorp:

Som kräver en massa tid och träning för att låta bra, som kräver stämning ibland.
Tyvärr får du nog köra det till tippen. Gör ngt hemskt med det; elda upp det och grilla korv över det.

Är du säker på att det är ett piano du pratar om? Jag tycker det låter som en Andriod-mobil.

Ursprungligen av LCR:

Varför är det...

...så svårt att bli av med ett piano ???

Ger bort ett Gaveau piano i bra skick från ca. 1957 (enl. serienummer) men ingen vill ha...

Sätt ut det för ett fyrsiffrigt belopp på Tradera eller blocket o vips har du intressenter som vill pruta :). Omvänd psykologi, saker som är gratis är oftast för bra för att vara sant, folk drar sig undan. Är de intresserade så lär de försöka pruta.

Önskar ibland jag hade ett hus så jag kunde rädda pianon från ett hemskt öde

Senast redigerat 2011-09-18 14:41
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-09-18 15:10
Ursprungligen av LCR:

Varför är det...

...så svårt att bli av med ett piano ???

Ger bort ett Gaveau piano i bra skick från ca. 1957 (enl. serienummer) men ingen vill ha...

Jag tror det finns organisationer som tar hand om det gratis för vidare befodran till länder där pengar men inte kultur är en brisvara. Är värt att försöka googla fram.

  • Medlem
  • 2011-09-18 15:06

Är det en speciellt intressant modell kan du höra av dig till Klaverens hus.
Klaverens hus Söderhamn

Tack för tipsen!!

Jag vill inte att ett över 50 år gammalt piano ska dö bara för att min dotter beslöt sej för att spela tvärflöjt istället för piano...

  • Medlem
  • 2011-09-18 16:47
Ursprungligen av LCR:

Tack för tipsen!!

Jag vill inte att ett över 50 år gammalt piano ska dö bara för att min dotter beslöt sej för att spela tvärflöjt istället för piano...

Hade det varit 60 mil närmre, så hade jag kommit och hämtat det i eftermiddag.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-09-23 18:44

Varför drar människor med fasta jobb och god ekomomi ned på konsumtionen under lågkonjunktur? Att lågkonjunktur leder till att folk förlorar arbetet och därmed måste dra ned - det kan jag förstå, men varför smittar det av sig på dem som sitter tryggt i båten?

Ursprungligen av planB:

Varför drar människor med fasta jobb och god ekomomi ned på konsumtionen under lågkonjunktur? Att lågkonjunktur leder till att folk förlorar arbetet och därmed måste dra ned - det kan jag förstå, men varför smittar det av sig på dem som sitter tryggt i båten?

Det kanske är just därför de har god ekonomi, de förstår ekonomi?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-09-23 19:12
Ursprungligen av akerstrom:

Det kanske är just därför de har god ekonomi, de förstår ekonomi?

Helt irrationellt. Det är ju under lågkonjunktur det är köpläge. Lätt att få tag på hantverkare. Bilhandlarna har fullt med osålda bilar, etc.

  • Medlem
  • 2011-09-23 20:31
Ursprungligen av planB:

Varför drar människor med fasta jobb och god ekomomi ned på konsumtionen under lågkonjunktur? Att lågkonjunktur leder till att folk förlorar arbetet och därmed måste dra ned - det kan jag förstå, men varför smittar det av sig på dem som sitter tryggt i båten?

Är det så då? Drar de med god ekonomi ner på sin konsumtion när det är lågkonjunktur? Jag är inte så säker.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-09-23 21:00
Ursprungligen av Baron:

Är det så då? Drar de med god ekonomi ner på sin konsumtion när det är lågkonjunktur? Jag är inte så säker.

Man får ju det intrycket av alla kommentatorer i ekonomiprogrammen och annan rapportering. Det framställs som den naturligaste sak i världen att folk är försiktigare så fort det blir lågkonjunktur.

Om man kan skjuta på sina inköp till dess det är lågkonjunktur så är det förstås bra, ska börja med det nu när du berättade hur det ligger till.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-09-23 19:33
Ursprungligen av akerstrom:

Om man kan skjuta på sina inköp till dess det är lågkonjunktur så är det förstås bra, ska börja med det nu när du berättade hur det ligger till.

Grejen var alltså att jag inte förstod varför folk som inte drabbats av lågkonjunkturens konsekvenser (fr.a. arbetslöshet) börjar hålla igen. Inget har ju drabbat dem?! Varför förändrar de sitt köpbeteende?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-23 20:08
Ursprungligen av planB:

Grejen var alltså att jag inte förstod varför folk som inte drabbats av lågkonjunkturens konsekvenser (fr.a. arbetslöshet) börjar hålla igen. Inget har ju drabbat dem?! Varför förändrar de sitt köpbeteende?

När krisen var som värst för några år sedan drabbades jag i form av ett avsked från fordonsindustrin. Jag hade fett bankkonto och fick gott om tid. Alla pengar jag hade använde jag till att leva och resa till avlägsna platser. Det gjorde mig mycket lyckligare än att ha sparat dessa på ett bankkonto och varit bitter.
Håller med dig, varför spara om man inte behöver.

Ursprungligen av joakimo:

När krisen var som värst för några år sedan drabbades jag i form av ett avsked från fordonsindustrin. Jag hade fett bankkonto och fick gott om tid. Alla pengar jag hade använde jag till att leva och resa till avlägsna platser. Det gjorde mig mycket lyckligare än att ha sparat dessa på ett bankkonto och varit bitter.
Håller med dig, varför spara om man inte behöver.

Gjorde precis samma sak, men när pengarna börjar ta slut och folk inte vill anställa en för att man inte redan har ett jobb kan det lätt bli bakslag. Been there, done that!

  • Medlem
  • 2011-09-24 00:26
Ursprungligen av planB:

Grejen var alltså att jag inte förstod varför folk som inte drabbats av lågkonjunkturens konsekvenser (fr.a. arbetslöshet) börjar hålla igen. Inget har ju drabbat dem?! Varför förändrar de sitt köpbeteende?

Ja, det är egentligen helt vansinnigt. Ju fler som köper under lågkonjunkturen, desto kortare blir den.

Du har förstås rätt, de b o r d e kanske inte göra det. Men samtidigt så är det ju som det är, sprider det sig en unken lukt så når den även dem som sitter bra till. Till slut i alla fall.

  • Medlem
  • 2011-09-23 21:05

Det tycker jag inte att man får. Mitt allmänna intryck är att de som har gott om pengar gör som vanligt, men de som inte har stora marginaler tar det lugnare.

Varför är det så svårt bli av med Lion?

  • Medlem
  • 2011-09-24 00:27
Ursprungligen av Goflorp:

Varför är det så svårt bli av med Lion?

För att du älskar det, men har inte riktigt fattat det än?!

Bevaka tråden