Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på skrivare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fortsättning på photosmart B110 nedan - var tillbaka till MediaMarkt idag och påpekade felet. De testade skrivaren och konstaterade att den inte skrev ut i färg. Så jag fick en ny, dock i en märklig kartong men servicekillen sa att det var inget fel alls. Förutom då att ingen strömkabel fanns och så skickade han tillbaka installationscd etc om utifall att det skulle fattas. Kommer hem packar upp skrivaren och ska börja installera. Och inser att jag har fått en skrivare som _inte_ är ny. Dessutom har jag plötsligt en b109n, ingen bruksanvisning eller nånting. Går inte att få den att ansluta till trådlösa nätverket och vad värre är - den skriver inte ut i färg!!!!

Som ni förstår så är jag nu måttligt nöjd med både HP och media markt, så jag skulle vilja ha tips på skrivare som kan scanna och som skriver ut foton bra!

Jag har en Canon MP990. Har iofs inte testat att skriva ut foton än men den är utmärkt för skanning o textutskrift. Den borde vara utmärkt för foto - 6 färger inkl. grå.

Lite testinfo här: Canon PIXMA MP990

Jag köpte min på nätet från ett ställe i Danmark som heter Proshop. Tog under en vecka att få hem grejorna.

Vill man ha en out-of-the-box airprint-kompatibel skrivare så är det dessvärre bara HP's Photosmart-skrivare som gäller.

I övrigt gillar jag Canon och kan varmt rekommendera Canon MG6150. Den är perfekt för de som bara behöver en bra skrivare.

(Slår vad om en kaffe att just MP990 slutat tillverkas, finns dock säkert en efterföljare)

Ursprungligen av Greta723:

Fortsättning på photosmart B110... ...var tillbaka till MediaMarkt idag och påpekade felet... ...jag har fått en skrivare som _inte_ är ny. Dessutom har jag plötsligt en b109n...

Då får du väl gå tillbaka till Media Markt en gång till, och se till att få rätt skrivare den här gången. Då kan vi hoppa tillbaka till den andra tråden, och försöka hjälpa dig med konfigureringen av skrivaren.

Eller tjata dig till att häva köpet, så kan vi stänga den andra tråden, och fortsätta här i stället, med tips om andra skrivare.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2011-07-13 18:24

Kan avråda från Canon, de säljer skrivare idag för 20 000+ som inte har postscript som standard medans deras drivare för OS X är bara PS.

1
Bevaka tråden