Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Märkligt fel MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min MacBook Pro är närmare två år gammal. Den sista tiden har den börjat att krasha. Innan det började att bli fel på den lät en av fläktarna extremt illa. Den tystnade efter ett tag och vad jag kan se i Temperature Monitor verkar inga delar bli för varma.

Jag har bytt ut hårddisken som det tydligen var något fel på men det blir hela tiden fel på behörigheterna. Jag kan köra skivvkontroll flera gånger om dagen och hitta massor av fel.

Lite luddigt, jag vet, men jag får bara inte ihop det.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-06-05 18:22

Du borde kanske lagt denna tråd i forumsektionen för Macbook Pro.
Får du några misstänkta meddelanden i Console (händelselistorna för systemet, heter det Konsollen i en svensk OS X?) ?

Tråd flyttad till rätt forumdel. Ni som upptäcker sådant, var vänlig rapportera inlägget hellre än att bara skriva om det i tråden.

/Mod

Tack. Jag kollade visst inte ordentligt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-05 19:43

Varför din MBP kraschar vet jag inte men angående behörighetsproblemen så behöver det inte vara det som är orsaken, i OS X får nästa alla det om man kör kontrollera skivbehörighet, kolla här på Apples supportsida: Mac OS X: Disk Utility's Repair Disk Permissions messages that you can safely ignore

Eller menar du att du får detta fel när du väljer skivkontroll?

Du kan också texta att starta datorn i felsäkert läge och sen starta om den. Det kan rätta till en del i OS X.

Jag körde felsäkert läge och försökte förstå mig på systemmeddelandena. Men insåg sen att datorn bara crashat när jag kör Firefox. Har jobbat hela dan utan nya problem utan Firefox. Tack för hjälpen!

Vilken version av OS X kör du?
Vilken version av Firefox körde du?

1
Bevaka tråden