Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst nätverk dör på iMac G5

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en gammal iMac G5 som Bollman lurade på mig .
Problemet är att efter någon dag eller några timmar tappar den kontakten med det trådlösa nätverket. Klickar man på AirPort-symbolen så kan man ansluta igen och allt är frid och fröjd i någon dag till. Sen tappar den kontakten igen fullständigt. Man kan inte se några nätverk, men om man startar om AirPort får man upp rutan att inga kända nätverk är tillgängliga. Dock kommer mitt trådlösa nätverk upp, men den har "glömt" lösenordet. Petar in det och sen kommer ett timeout-fel. Samtidigt kan jag nämna att det går oerhört långsamt att ansluta via TeamViewer till datorn och Screen sharing funkar inte alls. När jag väl har den online funkar internet bra och jag kan titta på film via Apple TV från dess iTunes-bibliotek (det är detta den är tänkt till). Jag kör OS 10.5.8. Vad kan vara fel? Är den stekt?

Jag känner igen det där, har upplevt det på flera Macar. Kan dock inte svara på exakt hur jag fått bort det. Hade det på en gammal PowerBook - där löste jag aldrig problemet. Har (om jag inte minns fel) haft samma strul på en äldre MacBook. Tror att det "löstes" med en ominstallation jag ändå skulle göra.

Inte mycket till hjälp, men jag sympatiserar, himla irriterande fenomen.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2011-06-05 10:47

Säger inte att det är lösningen men kanske testa ställa AP:n på fast kanal och testa lite olika och se om det går bättre. Tänkte grannar kanske stör med sina.

1
Bevaka tråden