Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Flash på ATGs sidor

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur får man Flash att fungera med ATG:s sidor. Installerade Flash men det segade ner datorn enormt. Använder MacBook Pro 2,7GhZ

Skojar du? (s.k. ironi).

Jag tog bort flash när jag insåg hur segt det var att surfa in på diverse tidningssiter med min gamla MBP 2.2GHz. Det var fruktansvärt.

Det roliga med flash är att det till och med kan sega ner andras datorer. Jag brukar spela poker på Svenska Spel och måste då köra deras flashklient (jag kör den via Chrome) och en gång ringde någon till Svenska Spel för att fråga varför vårat bord var så segt och laggade. Svaret han fick var att "det är någon vid bordet som spelar med en flashklient"

Så det är inte bara jag som drabbas... även andra kan drabbas! Bra jobbat, Adobe!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-02 07:53
Ursprungligen av Thomas Magnusson:

Hur får man Flash att fungera med ATG:s sidor. Installerade Flash men det segade ner datorn enormt. Använder MacBook Pro 2,7GhZ

Jag har ingen lösning på ditt problem men jag spelar själv på ATG och för mig funkar flash ganska bra där, jag brukar ha 2 flikar uppe, en för resultat och en med loppen i. Det som hänt någon gång är att jag behövt starta om Safari och tömma cachen men jag har aldrig upplevt att datorn blir seg. Jag har en MBP 2,53 GHz Intel Core i5 och 4 GB ram och kör med Safari och har Flash 10.2 installerad.

Finns det något alternativ till Flash?

Ursprungligen av Thomas Magnusson:

Finns det något alternativ till Flash?

Det finns andra trådar där man diskuterar Flash på ett mer allmänt plan. Den här tråden har en specifik frågeställning, och då tycker jag att vi ska hålla oss till det spåret här.

/Mod

Jag gjorde så här: jag avinstallerade pluginfilerna för flash, installerade Chrome och kör Chrome när jag ska spela (på Svenska Spel). Det känns lite bättre.

- Vilken version av Flash har du?
Adobe - Flash Player version check

- Vilken version av OS X har du?

1
Bevaka tråden