Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bränna cue/bin med flera .bin's?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-01 12:14

Hej!

Brukar alltid bränna med Skivverktyg eller Toast, men har stött på ett par exotiska disc images som jag inte klarar av.

Främst är det skivor där jag har en .cue och ett flertal .bin (xxx.cue , xxx track 1.bin, xxx track 2.bin osv..)

Toast vägrar att ta emot cue-filen om det inte finns en .bin som heter samma sak.

Några förslag där?

Har även problem med diskar som jag har i formatet .mdf/.mds

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-01 12:30

Öppna upp cue-filen och se vilka bin-filer den pekar på, så att allt är rätt där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-01 12:34

Skumt, testade igen (efter att ha dubbelkollat .cue men inte ändrat något) med en sån disc med massa .bin och nu verkar det funka.

Hur som helst, nån som har tips om mdf/mds ? Mitt googlande har lett fram till att det är specifikt för något pc-brännar-program. Men jag vägrar skaffa bootcamp och detta program för att bränna ut ett par skivor

Uppdatering, på min Air som jag testade på fungerar det (min externa superdrive är trasig), men samma version av Toast på min MBP vägrar öppna skivavbilden. Alla filer finns i mappen och överensstämmer med .cue-filen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-01 12:50
Ursprungligen av snigel1:

Hur som helst, nån som har tips om mdf/mds ? Mitt googlande har lett fram till att det är specifikt för något pc-brännar-program. Men jag vägrar skaffa bootcamp och detta program för att bränna ut ett par skivor

Jag har ingen erfarenhet av mdf/mds och om det kräver Windows men skulle så vara fallet kan du ju annars enkelt bara ladda hem Virtual Box gratis från SUN och köra Windows virtuellt i den för att bränna skivorna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-01 13:13

Ack, tror jag sa fel med att det fungerade på Air:en, tror jag bara såg fel.

.cue-filen är gråmarkerad och alltså inte ens klickbar i Toast när man har en disc med flera .bin, fungerar ypperligt när det bara är 1 bin-fil.

Har försökt i Burn också, och har försökt att döpa om alla filer så att de heter utan mellanslag och specialtecken samt såklart redigerat .cue-filen enligt detta.

Finns det något annat program än Burn och Toast som är värt att försöka i?

Virtual Box är nog inget alternativ, särskilt inte eftersom MBP'n används av min sambo och hon får spel bara över att jag vill låna den för att bränna Dessutom krävs ju licens av både Windows samt brännarprogram om man ska vara sån ...

Senast redigerat 2011-06-01 13:31

Testa med LiquidCD också. Version 2.08 ska klara av mdf. Maconnect (LiquidCD)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-01 13:35

Woohoo. Hittade precis LiquidCD och tänkte gå in här och meddela det, tack för tipset ändå suddgummi.

Liquid klarade iaf av flera bin per cue... ska testa med mdf/mds sen också

1
Bevaka tråden