Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPad 3 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 182 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-20 15:09
Ursprungligen av barbapappa_86:

Facetime - Touché

Inte att räkna som ett mobiltelefonsamtal, mer en videochat men sure...du får den

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-02-22 10:23
Ursprungligen av barbapappa_86:

Facetime - Touché

...ska vi börja citera en legendarisk I'm-a-PC-and-I'm-a-Mac-reklam här?

iUsers är precis vad jag tycker borde finnas till iPad .. fast självklart borde växlandet ske via en Cube effect å vara mer flyttande än jailbrake lösning ... men ändå det vore inte första gången en jailbrake lösning blir verklighet i iOS ...

jag förstår helt klart argumenten för att iPad inte får det .. men ändå jag ser inte att varje familjemedlem har varsin iPad ...

iUsers brings multiple user accounts to the iPad [jailbreak] | iMore

Apropå A5X chippet.
Jag funderade på om det kan vara till nya iPad 2 (som skall säljas parallellt med iPad 3), medan A6 till iPad 3? A5X låter mer som dual core och A6 som quad core???

Konkurrenterna ligger ju snart framme med sina quad core chip och det vore märkligt om Apple inte hoppade på quad core tåget…

Ursprungligen av The Real Viking:

Apropå A5X chippet.
Jag funderade på om det kan vara till nya iPad 2 (som skall säljas parallellt med iPad 3), medan A6 till iPad 3? A5X låter mer som dual core och A6 som quad core???

Konkurrenterna ligger ju snart framme med sina quad core chip och det vore märkligt om Apple inte hoppade på quad core tåget…

Dual Core, Quad Core, Octo Core, det spelar ingen roll för mig. Jag bryr mig bara om upplevelsen. Tror inte att de kommer att ändra något hårdvarumässigt på iPad 2. Frågan är om den överhuvudtaget kommer att tillverkas efter att 3:an kommer.

Ursprungligen av pmarriott:

Dual Core, Quad Core, Octo Core, det spelar ingen roll för mig. Jag bryr mig bara om upplevelsen. Tror inte att de kommer att ändra något hårdvarumässigt på iPad 2. Frågan är om den överhuvudtaget kommer att tillverkas efter att 3:an kommer.

Det är sant att jag inte vet om 2:an kommer att tillverkas efter 3:an. Men när iPhone 4 kom tillverkades iPhone 3GS och den fick faktiskt en hårdvaruändring (dock inte CPU). Om jag minns rätt kom den en model med mindre minne.

De kommande dual GPU är så snabba (20 x snabbare än de i A5) att dual core CPU:n kan bli ett problem (flaskhals). Detta problem påverkar framför allt spelindustrin. Det är som att sätta in en Ferraris V12:a i en Volkswagen bubbla… Helst skall CPU och GPU vara jämförbara, så att det inte uppstår flaskhalsar i någon riktning, annars blir det prestanda som inte kan utnyttjas ut till fullo… En möjlighet är att de nya dual core är så mycket snabbare att de matchar de nya GPU:n.

För vanligt användande är det dock ingen större skillnad.

Källa: Apple

När iPad 2 kom fanns iPad ett tag till försäljning till reducerat pris. Något liknande kan nog inträffa i år igen. Att de däremot helt plötsligt skulle ändra på specen till iPad 2 tror jag inte alls på. A5X är antingen till iPad 3 eller var det en CPU de testade med under prototyputvecklingen. Jag tippar på det förstnämnda.

Skulle vara roligt om man kunde konfigurera iPaden på Applestore precis som man gör med Mac. Så man kunde välja mellan Quad eller dualcore, thunderbolt eller varför inte antiglare alternativ

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-22 00:24
Ursprungligen av Crash-Symphony:

Skulle vara roligt om man kunde konfigurera iPaden på Applestore precis som man gör med Mac. Så man kunde välja mellan Quad eller dualcore, thunderbolt eller varför inte antiglare alternativ

Det var ett försök till skämt, va?

Ursprungligen av zinned:

Det var ett försök till skämt, va?

Nej? Varför tror du det? Varför skulle det inte fungera?

Ursprungligen av Crash-Symphony:

Skulle vara roligt om man kunde konfigurera iPaden på Applestore precis som man gör med Mac. Så man kunde välja mellan Quad eller dualcore, thunderbolt eller varför inte antiglare alternativ

Det kan man. Vit/svart, 16/32/64 GB, 3G+WiFi/WiFi.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-22 22:31

Inget av de attributen kommer någonsin att existera, definitivt inte samtidigt iaf.

Kanske blir det iPad 2X och inte iPad 3

Det slog mig att kanske kanske kommer nästa iPad inte heta iPad 3 utan iPad 2X ..

Processorn i nästa iPad kommer förmodligen vara A5X

å iPaden kommer ha Retina Skärm

och det är välkänt att all iOS Retina grafik heter something@2x.png

så istället för att heta iPad 3 skulle ju nästa iPad faktiskt kunna heta

iPad 2X baserat på att processorn blir A5X och Retina grafik benäms med just 2X

Det skulle nämligen kunna vara så att Apple plannerat att ha göra sina uppdateringar precis som med iPhone

iPhone 3G
iPhone 3GS
iPhone 4
iPhone 4S
osv

så varför inte
iPad
iPad 2
iPad 2X
osv

iPad 2X - The iPad just became 2X bether

iPad 2X - Twice as magical

Senast redigerat 2012-02-24 11:28
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-24 10:59

Det blir en ny iPad så länge det blir en ny, högupplöst skärm. Även om det "bara" blir det så blir det en uppdatering från iPad 2 till 3/2X för mig iaf

2X användes även när iPhone 4 kom med retina och återfinns även i OS X. Så att filerna/datan heter något med 2X är nog inget bra tecken på vad nästa iPad kommer att heta, det är bara ett tecken på att upplösningen är två gånger så hög.

Vad gäller att processorn heter A5X - javisst, det kan vara ett tecken på vad iPad kommer att heta, men det kan också bara vara ett prototypnamn. Skulle hellre tro att den i så fall heter iPad 2S, men antagligen bara iPad 3. Tror jag.

Ursprungligen av Capeman:

2X användes även när iPhone 4 kom med retina och återfinns även i OS X. Så att filerna/datan heter något med 2X är nog inget bra tecken på vad nästa iPad kommer att heta, det är bara ett tecken på att upplösningen är två gånger så hög.

Det vet jag mycket väll och det var exakt det jag menade med välkänt ... nästa iPad kommer handla uteslutande om Retina och dess skärm ... och för oss utvecklare så använder vi tom 2X istället för att säga ordet retina ... t.ex jag är nu klar med 2X grafiken .. så har det varit länge ..

Apple är ju kända att ha undertoningar och alternativa betydelser för sina namn .. och iPad 2X uppfyller det tanke sättet ..

så att kalla den nya iPaden iPad 2X .. Vore som att kalla den iPad Retina .. Vilket verkar logiskt

Det kan också bli ett naturligt sätt att särskilja produkterna ...

om någon säger idag att den har en 4S så fattar de flesta att det är en iPhone 4S man pratar om ...

är det så att i framtiden någon kommer säga att den har en 2X så kommer de flesta förstå att det är en iPad 2X

Detta kommer göra att när vi kommer till iPad 4X så fattar alla att när du säger att du har en 4S så är det en iPhone och har du en 4X så är det en iPad ....

Här var en intressant tråd om How the iPad 2X Is Going To Do 3D at 2048x1536

How the iPad 2X Is Going To Do 3D at 2048x1536 - AppleInsider

Killen tror att Apple kommer använda Lanczos 4 upscaling . Xbox 360 använder idag en liknande teknik

Ingen hemknapp...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-28 18:24
Ursprungligen av _Henrik_:

Ingen hemknapp...

Den bilden är tagen på en "liggande" iPad.

Ursprungligen av acke:

Den bilden är tagen på en "liggande" iPad.

Jag hoppas det men någon menade att avståndet mellan ikonerna antydde att det var i porträttläge... Blir lite orolig trots allt...

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag hoppas det men någon menade att avståndet mellan ikonerna antydde att det var i porträttläge... Blir lite orolig trots allt...

På MacRumors forum var det en kille som försökte jämföra med en iPad 2 och fick inte till avstånden likadant vare sig han använde liggande eller stående, så... Bilden kan vara modifierad. Att hemknappen skulle försvinna känns högst osannolikt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-28 18:27

Ser fin och skarp ut den där skärmen hörrni!

I sanning, mycket högupplöst.

Nu blir jag så där barnsligt uppspelt igen, som jag brukar bli när Apple skickar ut inbjudningar. Även fast jag inte har råd att byta bort min iPad 2...

Slump eller inte, kul är det i alla fall, som 9to5mac skriver, att inbjudan skickades ut samtidigt som Eric Schmidt höll sin keynote på MWC...

Jo, jag tror inte heller att hemknappen försvinner och vill definitivt inte att den försvinner eftersom min erfarenhet av HTC Desire S utan fysiska knappar inte är helt positiv för att säga det enkelt:)

Är det inte bara jag som reagerar på att Apple för första gången rätt upp och ner visar produkten ...

Nja, i den andra bilden du länkar så visas ju också produkten, faktiskt mer av produkten. Liksom i en inbjudan till ett Mac-event för några år sedan.

Bevaka tråden