Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bridge/Camera raw - problem med vissa mappar och bilder

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

-vet inte om den här frågan är rätt placerad-
Hej, mitt Bridge har börjat uppträda underligt ikväll. Vissa mappar och filer öppar den utan problem, och radar upp så fint i spalter och rader, men när jag ska bläddra bland mapparna på skrivbordet så försvinner de plöstligt när jag scrollar neråt och dyker upp igen längre ner men mapparna på mitten saknas. När jag ändå på nåt vänster lyckas ta mig in i mappen jag vill så dyker bara en enda bild, som jag innan problemet startade, gjorde och sparade i tiff. Jag sparade några bilder till i tiff på samma plats, men dessa syns inte.
Vad kan detta vara?
Jag har som sagt inte problem att öppna andra mappar med t ex CR2 och jpg men denna med dng och några tiff går alltså nästan inte att se. Skrivbordet är också wacko och där ligger lite av varje som inte syns.
Kan det vara arbetsminnet eller är det ett virus? Jag har knappt haft internet uppe på den datorn, men igår så satte jag in en usb-sticka och slängde innehållet i den i datorns papperskorg. Bland filerna på den fanns kollegors sparade bilder, någon av dem kan haft virus kanske?:'(

Det finns inga självinstallerande virus till Mac. Det finns trojaner som kräver att du säger ja till att installera programmet (som kan lura dig att tro att det är helt annat program).

Men förklaringen till ditt problem är med största säkerhet någonting helt annat än virus och trojaner.

Därför har jag nu ändrat trådens rubrik.

/Mod

Du kan börja med att lämna lite bakgrundsinformation, t.ex:
- Vilken version av OSX kör du?
- Vilken version av Creative Suite kör du?

Hände det något annat i samband med att den började bete sig underligt? Hade du precis gjort något annat i datorn, installerat något, haft något annat problem?

Jag förmodar att du har provat något så enkelt som att starta om datorn.

Jag skulle gå in i Bridges inställningar och rensa cachen. Jag skulle också, om problemet fortsätter att även skapa en ny preferensfil.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-29 19:28

Testa med en ny användare och se om felen följer med.

1
Bevaka tråden