Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes och Front row startar spontant

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-05-23 21:03

Helt plötsligen har iTunes och Front row fått för sig att starta helt spontant. Front row använder jag aldrig och iTunes någon gång ibland för att kolla nån podcast. Det sker när skärmsläckaren är på, i övrigt inget speciellt. Inga nya program installerade.
Några tips på vad som händer, de känns lite otäckt.

iMac 24", 2,33 GHz, OSX 10.6.7.

Hmm... i vilken miljö är det?

Jag höll på med en Apple TV på jobbet och råkade starta kollegans FrontRow med fjärren till teveburken. Har du någon i närheten med Apple-fjärr?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-05-23 21:56

Yep, jag använder fjärren till min Mini som jag har som mediacenter. Ska kolla......

Hmm, verkar som jag läste fel under Säkerhet i systeminställningarna. Det står ju faktiskt "Stäng av IR-mottagaren..." , jag läste "slå på". Nu har jag tagit bort krysset.

Det här är en sådan sak som jag kallar "counterintuitive", alltså, går på tvärs mot det förväntade resultatet. Det normala vore att kryssa i att något ska aktiveras, i det här fallet ska man kryssa i att det ska avaktiveras.

tack Anders

No problem. Det är lätt att missa om man inte får en direkt återkoppling. I mitt fall så hade jag använt fjärren när kollegan inte satt vid datorn. Jag utgick från att hon hade råkat trycka något snabbkommando. Inte förrän jag tryckte på fjärren och hon ropade till samtidigt så kopplade jag det till något jag hade gjort.

1
Bevaka tråden