Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Border vs. transparent

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när layouten fått leva en stund så har jag börjat störa mig på att den används för många kanter (borders) i layouten när man kommer in till forumet. Där man ska få en bra överblick över alla underforum känns som det blir precis tvärtom. Uppdelningen känns "inramad" och trång.

Nuvarande layout:

Jag tog fram ett nytt förslag. Där man tar bort kanterna på både i vänstra kolumnen och i högra kolumnen:

Personligt tycker jag det är lättare att fokusera på texten utan kanter. Hoppas det sår ett frö hos er och att jag inte är ensam om det. O:-)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-20 22:33

Ja, bättre.

Bättre utan kanter tycker jag.

Ja. Jag gillar't!

Ursprungligen av planB:

Ja, bättre.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Bättre utan kanter tycker jag.

Ursprungligen av elinpelin:

Ja. Jag gillar't!

Ja, jag hoppas att man kan göra en förändring i layouten. Den följer ingen direkt rödtråd och jag kan inte se syftet med att ha kanterna där. Jag vet samtidigt hur svårt det är att bygga upp en layout som håller på alla ställen på ett forum. Oftast måste man låta balansen växa fram.

Nu använder jag nästan aldrig just den sidan, men ja, ser bättre ut i ditt förslag.

Ursprungligen av Capeman:

Nu använder jag nästan aldrig just den sidan, men ja, ser bättre ut i ditt förslag.

Ja, det är ganska enkelt för dem att fixa också. Två klasser i CSS-mallen där man tar bort kanterna.

Ursprungligen av Capeman:

Nu använder jag nästan aldrig just den sidan, men ja, ser bättre ut i ditt förslag.

Precis vad jag tänkte skriva!

Ursprungligen av johan_tanying:

Precis vad jag tänkte skriva!

Mmm, det kanske är mer personligt om man gillar att hoppa mellan de olika underforum som finns här på 99.se och då snabbt få en överskådlig bild. D.v.s. om man utnyttjar sidan eller inte.

Det kanske är det som saknas? Att kanterna tas bort så kanske fler kommer börja använda sidan.

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Mmm, det kanske är mer personligt om man gillar att hoppa mellan de olika underforum som finns här på 99.se och då snabbt få en överskådlig bild. D.v.s. om man utnyttjar sidan eller inte.

Det kanske är det som saknas? Att kanterna tas bort så kanske fler kommer börja använda sidan.

Jag går in där ibland när jag ska skall skapa en ny tråd eller eventuellt skriva i en tråd jag redan läst tidigare. Annars så använder jag nästan uteslutande "Nya inlägg". Går det att surfa på 99mac på något annat sätt?

Ursprungligen av Capeman:

[...] Annars så använder jag nästan uteslutande "Nya inlägg". Går det att surfa på 99mac på något annat sätt?

Jo, på rätt sätt. Genom att använda "Dagens inlägg"!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-05-21 15:04

Äntligen någon som tar upp detta.
De där kanterna skapar lite oharmoni i designen tycker jag också. Designförslaget ser bra ut och hoppas något i stil med det blir av.

Jag är rätt så (mycket) ny här, men hur var den innan?

Det är mest lite lustiga referenser till att få eller några använde/gillade förstasidan av 99.se under vissa perioder. Att gå direkt på dagens inlägg var legio. (I dagsläget har jag dock inte hundra procent klart för mig vad det egentligen är för skillnad mellan "Dagens inlägg" och "Nya inlägg" i menyraden ovan. Men det är ju en fråga för en annan tråd).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-22 11:24

Som jag har fattat det är Dagens inlägg alla inlägg som är skrivna med dagens datum, olästa som lästa. Nya inlägg är alla olästa inlägg oavsett datum. Det senare är det enda jag använder.
Jag håller fö med om att det är mycket snyggare utan ramar.

Jo, så långt är jag också med. Men ibland tycker jag att det dyker upp trådar i "Nya" som inte syns i "Dagens". Trots att de är just från det senaste dygnet. Nåja, det blir ju OT här.

Hm, vilka är det som sköter om 99.se forumets design/layout? Är de inte intresserad i tråden?

Eller är det så att ingen har ansvaret längre över de bitarna...

1
Bevaka tråden