Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cinema Display med Thunderbolt?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-05-19 11:26

Nu är det nära att jag köper en skärm, det enda jag inväntar är lönespecen så jag kan se om jag har råd, det har aldrig varit såå långt till lön tidigare.

En tanke om Thunderbolt bara: Tror ni att det kommer att komma skärmar med stöd för Thunderbolt? Tänkte mest som en typ USB-hubb med möjlighet att koppla in externa hårddiskar, ljudkort mm.
Ska man avvakta ytterligare med köp? Men åh andra sidan så borde inte detta behövas då man kopplar (serie) ihop TB som FW... Några tankar om detta?

Tveksamt om det kommer en monitor med hub, däremot med en extra port för att hänga på fler TB-enheter. Om jag inte hade varit i desperat behov av en monitor hade jag väntat.

  • Medlem
  • 2011-05-19 11:46

CDON har den just nu för 8500, ganska bra rabatt ändå, vi får se var kuvertet säger. Känns som att jag klarar mig utan kontakten också, men det är alltid kul med spekulationer.

Jag tänker så här. MÅSTE du ha en ny skärm nu, köp den. Om inte, vänta lite. En Cinema Display är trots allt något som man kommer att behålla under en ganska lång tid, antagligen längre än en dator. Då kunde det väl vara ganska skönt att ha en som är "förhållandevis" framtidssäkrad? Köper du en vanlig Cinema Display nu så kommer du ju inte att kunna utnyttja TB-porten på din dator utan att först koppla loss monitorn. Hubbar för TB kommer nog att vara lika ovanligt som hubbar för FireWire - tror jag.

Jag köpte en Air i februari. Hade det inte varit för att min MacBook gick sönder då och jag stod utan Mac (förutom minin under TVn) så hade jag tveklöst väntat till den kom med TB.

Jag tror att nästa generation Cinema Display kommer med Thunderbolt portar (förhoppningsvis två st.) Då kan kan kedjekoppla skärmarna vilket DisplayPort har stöd för.

  • Medlem
  • 2011-05-19 13:35

För mig är TB endast intressant ur lagringssynpunkt. Och jag gör den bedömningen att det kommer att ta ett par år innan priserna har gått ner på "normala" nivåer för en TB-disk, eller är jag ute och cyklar?

Ursprungligen av Dalle:

För mig är TB endast intressant ur lagringssynpunkt. Och jag gör den bedömningen att det kommer att ta ett par år innan priserna har gått ner på "normala" nivåer för en TB-disk, eller är jag ute och cyklar?

Egentligen borde det väl kosta ungefär som en USB-disk, kanske lite mer då man inte har samma volym.
Väntar fortfarande på att det ska komma en disklåda med TB-interface, kunde inte Apple och Intel dragit med några tredjepartstillverkare i lanseringen så det fanns något att plugga i sin nya port.

När kommer TB-stickor?

Nu svävar ni ut på sidospår. Det finns andra trådar med mer allmänna Thunderbolt-diskussioner. Den här tråden är för spekulation kring Cinema Display med Thunderbolt.

/Mod

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-05-20 10:33

Jag tycker det känns som en av de mest uppenbara funktionerna för Thunderbolt - att kunna koppla in sin bärbara i skärm, hårddiskar, högtalare och annan kringutrustning med bara en kabel när man kommer hem.
Jag hoppas verkligen på att det kommer en ACD med Thunderbolt som innehåller USB, FireWire, Ethernet, analogt ljud in/ut och en till TB för vidarekedjning.
Det vore väl väldigt Apple att ha en kabel för alla dessa funktioner? Äntligen kan man börja närma sig funktionaliteten hos PowerBook Duo

1
Bevaka tråden