PÅ/AV eller låsknappen på iPhone4 är helt död

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-19 10:54

Har haft min Iphone 4 sedan släppet Augusti 2010 och har på senare dagar börjat få problem med PÅ/AV eller låsknappen. Ibland så lägger den bara av att fungera!

Ibland så räcker det med att trycka på knappen x antal gånger i repeat så låser den.
Ibland fungerar det att hålla inne knappen 10 sekunder så får jag frågan om att stänga av telefonen. Trycka jag då avbryt fungerar den återigen.
Men just nu så fungerar den inte alls. Jag har även läst mig till och provat PÅ/AV knappen + Home knappen. Men då kommer jag endast till röststyrning.

Är det någon som har haft liknande problem och har någon lösning eller är det bara att åka förbi närmaste Telia-butik och kräva att de fixar problemet?

Gå in till Telia, bor du i Stockholm hade jag ringt Lan-Master (snabbare)...

(Brukar ofta gå sönder pga. slitage eller att man tappar nallen. )

• Medlem
  • International user
  • 2011-05-19 11:29
Ursprungligen av wilhelmsson:

Gå in till Telia, bor du i Stockholm hade jag ringt Lan-Master (snabbare)...

(Brukar ofta gå sönder pga. slitage eller att man tappar nallen. )

Ok, bor i Göteborg. Men tänkte kila förbi en Telia-butik ikväll eller under morgondagen. Får hoppas de tar det som garantiärende då!

Ursprungligen av Interlude:

Ok, bor i Göteborg. Men tänkte kila förbi en Telia-butik ikväll eller under morgondagen. Får hoppas de tar det som garantiärende då!

Finns Lan-Master i Göteborg med, gå dit istället, mycket snabbare service.

• Medlem
  • International user
  • 2011-05-19 12:32
Ursprungligen av Marcus_R:

Finns Lan-Master i Göteborg med, gå dit istället, mycket snabbare service.

Ursäkta att jag har dålig koll. Men jag kan alltså gå in på Lan-Master i Göteborg med mitt kvitto och garantilapp och lämna in mobilen hos dem på samma sätt som hos Telia. Och det går på garantin?

Ursprungligen av Interlude:

Ursäkta att jag har dålig koll. Men jag kan alltså gå in på Lan-Master i Göteborg med mitt kvitto och garantilapp och lämna in mobilen hos dem på samma sätt som hos Telia. Och det går på garantin?

Japp.

• Medlem
  • International user
  • 2011-05-19 12:57

Kanon, tack!

1
Bevaka tråden