Köpa 3 identiska MacBooks. Tips?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-10 10:46

Hej, jag letar efter*3* identiska, hyfsat moderna MacBooks och postade precis en annons forumet men inser att sannolikheten att hitta en säljare är lägre än Stockholmsnö i juli. Jag är därför tacksam om ngn som kan tipsa mig om seriösa återförsäljare av beg. Apple hw i Stockholmsområdet

Inte för att vara näsvis men har du övervägt iPad?

Systemunderhåll nära noll, med bra skydd på dem är de tåliga.

Barnen kan ha dem till allt från läsning till lyssna på musik....

Gissar att ungarna kommer älska dem och hitta användningsområden som du bara drömt om eller inte ens hade en aning om.

Beg macbooks i lämplig prisklass blir väl den vita "skolmaskinen" som jag gissar fått MASSA med stryk...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-10 10:58

Visst har jag det, det finns 2 iPads i familjen som de använt sedan mars 2010 men för skolsyfte och lärande siktar vi på Macbook.

ReuseIT Scandinavia AB

Jag köpte två vita MacBook där i höstas. Då hade de både 2008- och 2009-modellerna till bra pris, med garanti.

Macrent hyr ut/säljer datorer... Kanske där?

Hyra dator och kpa datorer skall vara enkelt! Hyrcentralen-MacRent

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-10 11:24

Jag skrev upp mig på kölista hos MacRent och ReuseIT, de brukar få in en del efter terminsslut men det är lite väl nära födelsedagarna... fler tips? Kanske Björnsson tycker det är dags att uppgradera kontorsmaskinerna?

Jag har massor av Mac-datorer i familjen (både min med fru & 3x barn samt far/mor/bror etc) men tycker inte att det gör något att de inte är exakt lika i mitt admin arbete.

Vad är minimi-spec ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-10 11:54
Ursprungligen av LCR:

Jag har massor av Mac-datorer i familjen (både min med fru & 3x barn samt far/mor/bror etc) men tycker inte att det gör något att de inte är exakt lika i mitt admin arbete.

Vad är minimi-spec ?

Jag har beslutat mig för att spendera några dagar på att hitta identiska innan jag viker in på alternativ. Late 2009 och framåt verkar rimligt

Men du behöver väl inte köpa alla från en och samma säljare?

Sedan behöver de väl inte vara exakt lika, vissa modeller av samma generation har olika hastigheter men är principiellt samma maskin.

Ursprungligen av LCR:

Sedan behöver de väl inte vara exakt lika, vissa modeller av samma generation har olika hastigheter men är principiellt samma maskin.

tror du ungar skulle nöja sig med att det var det minsta skillnad på dem ?

Som uppväxt med en bror vet jag att ett bra sätt starta ett bråk var att dela en Zingo...
Tills morsan kom på regeln, den ene häller upp; den andre väljer.....

Ursprungligen av LCR:

Jag har massor av Mac-datorer i familjen (både min med fru & 3x barn samt far/mor/bror etc) men tycker inte att det gör något att de inte är exakt lika i mitt admin arbete...

Ursprungligen av LCR:

Ursäkta att jag blir lite OT...

Men varför måste allt ifrågasättas?

Trådskaparen har bl.a i inlägg #8 förklarat att han först vill leta efter identiska, innan han undersöker andra alternativ. Dvs han har redan tänkt på att det finns andra alternativ.

När frågeställningen är vag och flummig - då är det väl bara att ösa på med motfrågor.
Men när frågeställningen är så här glasklar - då säger jag: Hjälp till att lösa problemet eller låt bli att skriva i tråden.

Detta inte sagt som moderator, utan som flitig forumläsare, som själv hade blivit lite irriterad om man hade fått sådana ifrågasättande svar på en klar och tydlig frågeställning.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Men varför måste allt ifrågasättas?

Kanske för att underlätta med att hitta en lösning som fungerar ?!

I vissa fall, ja.

Men i ett sådant här fall, där frågeställaren redan gjort klart att han känner till att det finns alternativ, så behöver man inte få detta skrivet på näsan. Det är bara irriterande, enligt min åsikt.

Då drar jag mej ur diskussionen. Hoppas du hittar vad du söker FreddeB.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-12 18:25

Finns det fler bud på kanaler med begagnade Macbooks?

(Jag har lämnat spåret med identiska maskiner men är fortf. ute efter 1 säljare till av 3 burkar)

Jag resonerar likadant med mina nära släktingar. Jag servera dom med Mac-maskiner och då ser jag till att dom har ganska identiska maskiner.

Nu kör "familjen" MacBook (svarta och vita) Intel Core 2 Duo. 3GB RAM. Då har jag lite extra batterier, en reservdels MacBook och så där.

Så, jag skulle kunna sälja tre sådana... För att köpa nån nyare generation till släktingarna. Vad betalar du?

Mitt tips till folk vill köpa saker (som FreddeB) är att locka med hur mycket du vill betala. Precis som folk som vill sälja saker skall locka folk med hur lite dom vill ha betalt...

Jag köpte mina datorer under ganska snabb följd en och en på blocket.

1
Bevaka tråden