Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbaste webbläsaren 2011?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man googlar så kan man hitta åsikter kring just detta men a) de varierar jättemycket och hjälper därmed inte mig och b) många av dem har några år på nacken.

Jag vill vete "upp to date" vilken webbläsare som anses snabbast. I dagsläget använder jag RockMelt men upplever att de sociala fälten "tynger ned" läsaren och gör att den "tänker" betydligt mer. ÄR det bara jag som inbillar mig eller? Jag tror nog att en webbläsare utan dessa sociala flikar bör gå snabbare men som sagt - jag kanske bara inbillar mig och vill därför ha lite mer kött på benen - förhoppningsvis från ER där ute.

Vad tycker du? Vilken webbläsare gäller? Varför?

Sen kan jag ändå tillägga att det jag älskar med RM och GC är ju att man kan googla direkt i adressfältet och att dessa erbjuder översättning. Dessa egenskaper är alltså ett plus (men inte ett måste) i jakten på den perfekta webbläsaren. Känd eller mindre känd

Google Chrome tycker jag är snabbast. Startar snabbare och renderar sidor snabbare.

Min fullständigt subjektiva bedömning.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-09 07:03

Chrome utan tvekan.

chrome

tackar låter som jag ska återgå till chrome dårå

Jäpps. Chrome här med. Men inte ens Chrome spöar Omniweb för MacOS X v1.0 Server. Innan Aqua fanns (Då det var en Mac OS 9 Platinum tema ovanpå OpenStep). Var så sjukt snabb, och snabbheten på cachningen har jag fortfarande inte sett något snabbare. Förvisso rätt så antik programvara, och webben såg annorlunda ut då. Men ändå..

1
Bevaka tråden