Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 27" i5 (11,3) skärmproblem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-05-08 13:31

Hej

Märkte igår ett problem med min skärm. När den är i vila samt med mörkare (svart) bakgrund i drift så syns en stor "fläck" som går över hela skärmen. Den är inte från kant till kant utan några cm från alla kanter. "fläcken" i detta fall är av ljusare karaktär och syns bäst när datorn är i vila. Jag har googlat lite på problemet och det är inte samma fel som typ Intel iMac 27″ developing dirty, dark spots and patches on the screen : The zombie problem that just won’t die! « The Nanchatte Technojunkie utan "fläcken" är som att det är immigt på andra sidan av glaset. Jag har aldrig tagit av glaset utan bara rengjort på utsidan.

Detta är något som min fru har märkt sen dag ett på datorn men jag som ett blindstyre har inte märkt det förrän igår då :). Någon som har/har haft samma problem? bara och lämna in dumburken?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-05-09 19:39

WOW 216 visningar men inga kvalificerade gissningar. Problemet är löst!

En liten update bara. Efter en lyckad operation så är problemet löst. Det var som jag trodde kodens som var orsaken och för den som vill veta så vet jag även orsaken. Datorn köptes i vintras 110101 och togs in från kyla in till ett varmt rum som orsakade "problemet". Nu är man tillbaka i lyckan med en fungerande iMac .

EDIT: glömde skriva att jag fick ta bort glaset och rengöra det från insidan .

  • Medlem
  • Borås
  • 2011-10-17 15:45

Hej

skönt att Ditt problem löste sig. Jag "lånar" tråden lite i anledning av mitt problem som inte är samma som Ditt

Jag har nämligen exakt det problemet som beskrivs i länken Du postade, d.v.s. svarta fläckar på skärmen. Mycket irriterande. Är det någon som har info om det problemet? Jag ska ta med mig iMacen till affären jag köpte den och höra vad de säger. Skulle uppskatta lite info om det är någon som har råkat ut för samma och om/hur det i.s.f. löste sig.

Mvh

1
Bevaka tråden