Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är VMware Fusion samma sak som VMware Workstation?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-07 18:49

Jag ska på kurs och har fått följande instruktioner

"Se till att VMWare Workstation finns installerat. Har ni ej VMWare, ladda ned test version. Installera innan kurs! (VMWare Player bör också fungera men vi har haft lite problem).
VMWare images med kursmiljö distribueras till deltagare första dagen på kursen. Rekommenderat är att denna images kan få 1 GB RAM tilldelat."

Jag hade ju tänkt att ta med min Mac där jag kör Windows via Fusion. Den image de kommer att dela ut, kan den köras i Fusion eller måste jag installera Workstation i min "Windows-Fusion"? Kommer det över huvud taget att fungera eller måste jag köra den i Windows via Bootcamp?

Du bör nog köra VMware Workstation via Bootcamp, om det är VMware Workstation kursen handlar om.

Det skiljer i funktioner mellan programmen.

VMware Workstation vs. VMware Fusion

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-08 00:45
Ursprungligen av keptang:

Du bör nog köra VMware Workstation via Bootcamp, om det är VMware Workstation kursen handlar om.

Det skiljer i funktioner mellan programmen.

VMware Workstation vs. VMware Fusion

Kursen handlar om något helt annat, frågan är om jag kan köra den image som de kommer att dela ut i Fusion eller om den bara fungerar i Workstation. Den enklaste varianten är kanske att släpa med mig jobbdatorn (Win 7) och få workstation installerat på den.

Ursprungligen av magobe:

Kursen handlar om något helt annat, frågan är om jag kan köra den image som de kommer att dela ut i Fusion eller om den bara fungerar i Workstation. Den enklaste varianten är kanske att släpa med mig jobbdatorn (Win 7) och få workstation installerat på den.

Aha, ja, imagearna ska vara kompatibla.

Jag har kört virtuella maskiner för deras server-lösningar i Fusion, så det funkar med största sannolikhet.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-05-08 11:56

Japp, imagerna skall vara samma. Har själv kört ex. vis images skapade i Fusion på VMware Workstation for Linux och vise versa

  • Oregistrerad
  • 2011-05-08 16:53

Det är absolut inga problem.

Överkurs: Du kan tom köra Vmware ESXi i Fusion och köra "riktiga" images med vCenter och annat skoj (Som jag)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-05-08 23:35

Tack så mycket för alla svar och det verkar ju då som att man kan lämna pc:n hemma. Jag ska se om de kan ge mig tillgång till "imagen" i förväg så jag kan testa på hemmaplan också.

1
Bevaka tråden