Vad får man för en PowerBook 180c?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare!

Jag har en PowerBook 180c liggandes som fungerar som den ska. Har själv ingen som helst nytta av den och funderar på att sälja den. Finns det något värde i den?

MVH Johan

Flyttade tråden till korrekt forumdel och förtydligade rubriken. Tänk på att sätta rubriker som tydligt visar trådens innehåll, samt på var ni lägger trådarna!

/Mod

200kr kanske, max.

Skulle också tro det. Inget antikvärde i gamla "vanliga" laptops.

Ursprungligen av Capeman:

Skulle också tro det. Inget antikvärde i gamla "vanliga" laptops.

I alla fall inte än så länge

Tror inte det kommer att göra det i framtiden heller. Ja, kanske långt långt in i framtiden. De datorer som har något "antikvärde" idag är betydligt mer ovanliga burkar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-06 22:21
Ursprungligen av Capeman:

De datorer som har något "antikvärde" idag är betydligt mer ovanliga burkar.

Såsom vilka modeller…förutom ex.v.:Twentieth_Anniversary_Macintosh och Pismo som ju inbringar en del…!?

- Macintosh CX ?
- PowerBook 100 ?

Jag har dom båda, så lägg ett bud…;)

Ursprungligen av Torkel:

Såsom vilka modeller…förutom ex.v.:Twentieth_Anniversary_Macintosh och Pismo som ju inbringar en del…!?

- Macintosh CX ?
- PowerBook 100 ?

50kr, men då ska det vara hemleverans.

Ursprungligen av Torkel:

- Macintosh CX ?
- PowerBook 100 ?

En Pismo inbringar väl inte speciellt mycket idag? Tänkte snarare på första Appleburken o dyl. Men sen är väl "värde" subjektivt.

• Oregistrerad
  • 2011-05-07 17:09
Ursprungligen av Torkel:

- Macintosh CX ?
- PowerBook 100 ?

Rare Apple Twentieth Anniversary Macintosh (TAM) | eBay

4.500 på Ebay, det är inte mycket det. Blocket har jag sett ett par, det var mer än 20k iaf har jag för mig. mycket fin burk som man själv lekt med.

Den kommer nog aldrig vara värd mer, det såldes 400K enheter..

Äh, ge bort den till ngn som gillar skruva.

Sätt en annons, bytes mot ett gott vin, avhämtas.

Du kan ju få en trevlig pratstund med ngn över en kopp kaffe.

Okej, tack för alla svar!

Då kan man ju lika gärna kasta den på tippen

Ursprungligen av lomkolen:

Okej, tack för alla svar!

Då kan man ju lika gärna kasta den på tippen

Du känner alltså ingen trevlig människa som kan ha roligt/nytta av den?
Ge den till ngn som har loppis då? Kyrkans hjälp elelr ngt sånt.

Drygt kasta den.

Ursprungligen av Goflorp:

Du känner alltså ingen trevlig människa som kan ha roligt/nytta av den?
Ge den till ngn som har loppis då? Kyrkans hjälp elelr ngt sånt.

Drygt kasta den.

Det här du rätt i, ska skänka den till någon behövande!

Ursprungligen av lomkolen:

Det här du rätt i, ska skänka den till någon behövande!

Kastar du den försvinner den, men om du ger den till någon som är intresserad så finns den i alla fall kvar.

Jag tror aldrig att en gammal PowerBook 68030 kommer att bli värd någonting (annars hade jag varit rik!!) men det är synd om folk bara slänger dessa maskiner, de blir ju aldrig fler och för många som kommer in i Mac-världen senare så är det ibland roligt att få tag på en äldre maskin och se hur Mac-datorerna såg ut förut.

Jag startade 1993 med en LCIII men det tog inte långt innan jag blev kär och köpte en massa äldre Apple datorer inkl. Apple Lisa, jag har haft både en original Macintosh (128K) som bara hette "Macintosh" samt en 128K som såldes efter att "Fat-Mac" släpts (512K), men även en 512Ke (education), men även en massa udda pre-Mac datorer som t.ex. Apple /// som nästan sänkte Apple.

Alla dessa var före min tid och ganska oanvändbara, men dessa kunde jag bara köpa eftersom någon INTE slängt dem!

Om du inte hittar någon som är intresserad av din PowerBook 180c så kanske jag kan vara intresserad av att köpa den för en liten summa, om den fungerar, då jag använde en PowerBook 180 på universitetet. Körde en DOS emulator på den och lyckades installera Windows 3.1 på den, snacka om trög...

Hör av dej om du vill att jag räddar den.

1
Bevaka tråden