Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ghost för Mac? Hur klona hela systemet?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I windows och i linux miljö använder jag Norton Ghost dos version för att skapa och återställa en ghost eller image om ni heller vi kalla det för det.

Och jag kommer i veckan få hem min första mac dator och som van windows användare så är jag van att skapa en ghost av systemet, och detta har jag gjort med norton ghost på usb.

Många Mac användare kommer säkert nu säkert att tycka jag är en total noob men saken är att jag absolut vill ha en ghost innan jag börjar leka/lära mig nya systemet.

Så känner ni till ett program (helst live-cd) som gör en ghost av systemet? Gärna en länk.


Tack på förhand

Du kan faktiskt göra det genom Disk Utility. Öppna det från din installationsskiva (eller om du har installationsprogrammet på USB) och sedan kan du göra en exakt kopia av hårddiskens innehåll och lägga över det på en extern hårddisk eller ett USB-minne.

Om du inte vet hur du ska göra det så kan jag återkomma om det senare ikväll. Det kanske kan vara bra att skriva en guide här ändå.

Eller SuperDuper! som också är gratis. Det använder jag själv.

Det finns redan trådar som avhandlar detta på 99.se, och de innehåller i princip de tips du fått ovan.

site:99.se ghost - Google Search

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden