Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ställ med specifik höjd för iPad?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kommer använda min iPad 2 som extra skärm till min MBP, och är på jakt efter ett ställ som gör att iPadens underkant (porträttläge) är ca 8 cm ovanför skrivbordet. Vill så klart att båda skärmarna har samma höjd...

Har letat runt på nätet efter olika ställ och även sökt på "ipad ställ" här på 99.se men hittar inget direkt nyttigt. Någon som har ett bra tips?

Apple iPad Holders & Mounts

Den som heter "RAM flat surface mount" verkar vara en sån som du letar efter? Skrolla neråt en bit så hittar du den.

Kanske reklam, men jag tror att vi är relativt ensamma om att sälja den i Sverige. Vi kallar den för "RAM Mount - Flexibel hållare med skruvmontering (iPad)"

Ursprungligen av iphonebutiken:

Kanske reklam, men jag tror att vi är relativt ensamma om att sälja den i Sverige. Vi kallar den för "RAM Mount - Flexibel hållare med skruvmontering (iPad)"

Har mer eller mindre bestämt mig för hållaren ni har, men har lite frågor du kanske kan svara på. Hur pass justerbart är stället? Att den går att rotera mellan porträtt och landskapsläge förstår jag, men är det enkelt att göra eller är stället fast monterat i ett visst läge? Är höjden fast eller går det att justera på något sätt?

Ursprungligen av Brandylf:

Har mer eller mindre bestämt mig för hållaren ni har, men har lite frågor du kanske kan svara på. Hur pass justerbart är stället? Att den går att rotera mellan porträtt och landskapsläge förstår jag, men är det enkelt att göra eller är stället fast monterat i ett visst läge? Är höjden fast eller går det att justera på något sätt?

Har lagt upp instruktionsmanualen för att sätta ihop själva hållaren (http://www.iphonebutiken.se/files/tough-trayiiinstallationinstructions.pdf). Den kanske kan ge dig lite mer kött på benen.

FOR ONE SPRING: MIN. WIDTH 11”; MAX WIDTH 13”
FOR TWO SPRINGS: MIN. WIDTH 8.56”; MAX WIDTH 12.30”
(man kan själv välja om man vill använda en eller två fjädrar)

Delen mellan foten/skruvmonteringen och själva hållaren heter RAM-101: Mount - Flat Surface Mount with 2 2.5" Round Bases AMPs hole pattern

När man ska ändra från porträtt till landskap så lossar man lite på den vingmuttern och kan då rotera på hållaren.

Höjden är tyvärr fast.

Ursprungligen av iphonebutiken:

Har lagt upp instruktionsmanualen för att sätta ihop själva hållaren (http://www.iphonebutiken.se/files/tough-trayiiinstallationinstructions.pdf). Den kanske kan ge dig lite mer kött på benen.

FOR ONE SPRING: MIN. WIDTH 11”; MAX WIDTH 13”
FOR TWO SPRINGS: MIN. WIDTH 8.56”; MAX WIDTH 12.30”
(man kan själv välja om man vill använda en eller två fjädrar)

Delen mellan foten/skruvmonteringen och själva hållaren heter RAM-101: Mount - Flat Surface Mount with 2 2.5" Round Bases AMPs hole pattern

När man ska ändra från porträtt till landskap så lossar man lite på den vingmuttern och kan då rotera på hållaren.

Höjden är tyvärr fast.

Tack så mycket, förstår systemet lite bättre. Det enda som är lite oklart är skillnaden mellan att använda en eller två fjädrar, vad påverkar det egentligen? Precis som LaHe tycker jag det skulle vara snyggare med 3-punktsfästet även till den skruvmonterade foten.

Ursprungligen av Brandylf:

Tack så mycket, förstår systemet lite bättre. Det enda som är lite oklart är skillnaden mellan att använda en eller två fjädrar, vad påverkar det egentligen? Precis som LaHe tycker jag det skulle vara snyggare med 3-punktsfästet även till den skruvmonterade foten.

Om man använder två fjädrar så finns det möjlighet att göra den bredare, för att t ex fästa en mindre laptop eller liknande.

Jag har lagt upp POD I med iPad-specifik hållare i butiken nu (RAM Mount - POD I (iPad/iPad 2) - bilhllare till iPad - iPhonebutiken.se), dock har vi inte fått något datum på när de kan tänkas komma in än.

Ursprungligen av iphonebutiken:

Om man använder två fjädrar så finns det möjlighet att göra den bredare, för att t ex fästa en mindre laptop eller liknande.

Jag har lagt upp POD I med iPad-specifik hållare i butiken nu (RAM Mount - POD I (iPad/iPad 2) - bilhllare till iPad - iPhonebutiken.se), dock har vi inte fått något datum på när de kan tänkas komma in än.

Jag kom precis på att trepunktaren nog inte gillar mitt incipio feather... Nåja, beställning av den första skruvmonterade inom en snar framtid iaf

Kom just på att så länge man kan hitta en hållare/vagga för Paden borde man kunna fästa den på en vanlig mikrofonboom av typen man ser i radiostudior (fjäderstödd). Exempelvis Röde PSA-1. De stödjer ofta mikar upp till iaf 1 kilo och Paden väger väl 600 gram så det borde gå sålänge inte hållaren för Paden väger mer än 3-400 gram totalt. Och att den går att fästa mot boom-armen såklart.

  • Avstängd
  • 2011-05-27 13:30
Ursprungligen av iphonebutiken:

Kanske reklam, men jag tror att vi är relativt ensamma om att sälja den i Sverige. Vi kallar den för "RAM Mount - Flexibel hållare med skruvmontering (iPad)"

Ser ut som den som suddgummi länkar till i sin första post eller?

Letar själv efter den för bil, olåst RAM, som man fäster i passagerarstolens golvfäste, 2:a uppifrån, men blir inte klok på vad som ingår i priset när man läser beskrivningen på både den 1:a och 2:a bilden

Inget du tar hem?

Ursprungligen av LaHe:

Ser ut som den som suddgummi länkar till i sin första post eller?

Letar själv efter den för bil, olåst RAM, som man fäster i passagerarstolens golvfäste, 2:a uppifrån, men blir inte klok på vad som ingår i priset när man läser beskrivningen på både den 1:a och 2:a bilden

Inget du tar hem?

Jepp, bör vara samma.

Den har vi redan hemma Eller ja, den finns inte på lager just nu (RAM Mount sa att det kunde dröja några veckor, tyvärr)
RAM Mount - POD I - bilhllare till iPad - iPhonebutiken.se

  • Avstängd
  • 2011-05-27 14:31
Ursprungligen av iphonebutiken:

Jepp, bör vara samma.

Den har vi redan hemma Eller ja, den finns inte på lager just nu (RAM Mount sa att det kunde dröja några veckor, tyvärr)
RAM Mount - POD I - bilhllare till iPad - iPhonebutiken.se

Ah, hur kunde jag missa den?
Vet du om det blir med nya RAM hållaren (med 3 fästpunkter) som du får in då?

Ursprungligen av LaHe:

Ah, hur kunde jag missa den?
Vet du om det blir med nya RAM hållaren (med 3 fästpunkter) som du får in då?

Den modellen vi säljer där kommer fortsätta vara med det större fästet, tanken är dock att även plocka in en modell med den specifika iPad-hållaren och en modell som heter TAB3 (RAM Tab-Tite). Vad jag fattat det som så ska även TAB3 passa andra läsplattor.

Vilken tänker du på, när du skriver med 3 fästpunkter?

  • Avstängd
  • 2011-05-27 18:30
Ursprungligen av iphonebutiken:

Den modellen vi säljer där kommer fortsätta vara med det större fästet, tanken är dock att även plocka in en modell med den specifika iPad-hållaren och en modell som heter TAB3 (RAM Tab-Tite). Vad jag fattat det som så ska även TAB3 passa andra läsplattor.

Vilken tänker du på, när du skriver med 3 fästpunkter?

Tänker på själva plattan som håller iPaden, den du har på din bild håller iPoden med 4 "spännen", 2 upptill och 2 nertill medans den jag vill ha har ett "spänne" upptill och 2 kanter i hörnen nertill... RAM-HOL-AP8U om du jämför.
Ser rätt mycket snyggare ut och inte lika lätt att "fastna" i typ

Ursprungligen av LaHe:

Tänker på själva plattan som håller iPaden, den du har på din bild håller iPoden med 4 "spännen", 2 upptill och 2 nertill medans den jag vill ha har ett "spänne" upptill och 2 kanter i hörnen nertill... RAM-HOL-AP8U om du jämför.
Ser rätt mycket snyggare ut och inte lika lätt att "fastna" i typ

Ah, jepp, en version vi får in är med just den hållaren (som är specifik för iPad/iPad 2)

  • Avstängd
  • 2011-05-27 19:35
Ursprungligen av iphonebutiken:

Ah, jepp, en version vi får in är med just den hållaren (som är specifik för iPad/iPad 2)

Då är det en sån och komplett bilhållare jag vill ha... PM skickat

Ursprungligen av iphonebutiken:

Kanske reklam, men jag tror att vi är relativt ensamma om att sälja den i Sverige. Vi kallar den för "RAM Mount - Flexibel hållare med skruvmontering (iPad)"

Den där RAM POD I är precis vad jag letat efter faktiskt, en svanhalslösning som gör att jag kan positionera den som jag vill. Men jag jobbar ju vid skrivbord. Det finns ingen lösning för att fästa en sån där i en skrivbordsskiva på något vis? Eller möjligen en hylla på väggen bakom? Om det behövs skruvas spelar ingen roll.

Ursprungligen av n00bkillaz:

Den där RAM POD I är precis vad jag letat efter faktiskt, en svanhalslösning som gör att jag kan positionera den som jag vill. Men jag jobbar ju vid skrivbord. Det finns ingen lösning för att fästa en sån där i en skrivbordsskiva på något vis? Eller möjligen en hylla på väggen bakom? Om det behövs skruvas spelar ingen roll.

Om man kollar på YouTube - ‪Installing an iPad Ram Mount‬‏ så ser det ut som om det borde gå att skruva fast själva foten i nästan vad som helst.

Taxk och bock! Känns ju som det bästa men inte vackraste alternativet Har tittat mycket på Justmobile Upstand men tror den blir för låg.

Jag såg en annan hållare nu hos Conrad: Conrad - online shop fr teknik, elektronik och innovativa ider

Den har en fot som liknar den hos iMac.

Riktigt snygg! men hur högt upp hamnar paddan? Underkanten från bordet alltså i porträttläge.

edit: Läste lite fort, såg nu att du inte har stället, bara sett det. Då är det kanske svårt att svara på frågan

Ställde en liknande fråga, men tråden blev låst p.g.a likheten med denna förmodar jag. Jag kollade igenom era förslag men det är inget för mig personligen. Jag behöver något som får upp Paden MINST tio centimeter, helst 15 eller mer, från bordet. Nån som vet av en sådan lösning? Stående format enbart. Gärna något som man kan självjustera i höjdled.

1
Bevaka tråden