Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbläsare på 99mac 2007-2011 - Chrome äter Firefox andelar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag gick igenom statistiken för 99mac besökarna 2007-2011 och tog fram vilka webbläsare vi alla har använt för att besöka sajten.

2011

2010

2009

2008

2007

Intressant att Firefox tappat från 51% till 30%. Safari har 43-46% år-efter-år och Chrome är den stora uppstickaren...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-27 16:55

Lilla Camino blir alltjämt mera sällsynt...

Om MobileMe - och synkfunktionen - blir gratis så kanske Safari drar iväg en del - ty bara Safaris bokmärken kan synkas via MobileMe och det är därför t.ex. jag bara använder Safari på alla burkar - även en PC på jobbet (som jag i.o.f.s. sällan använder).

Firefox fortsätter tappa på 99mac och är nu 3:e mest populära webbläsare.

Jag gillar att Safari fortfarande ligger på topp. Tyvärr så tror jag att det är något som kommer att förändras om inte Apple börjar titta över huvud programmet fungerar i fråga om t.ex. slukandet av internminne.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag gillar att Safari fortfarande ligger på topp. Tyvärr så tror jag att det är något som kommer att förändras om inte Apple börjar titta över huvud programmet fungerar i fråga om t.ex. slukandet av internminne.

Vore intressant att se andelen iPad/iPhone i Safari-siffrorna.

Ursprungligen av tester212:

Vore intressant att se andelen iPad/iPhone i Safari-siffrorna.

Varsågod

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-02-08 22:15

Det måste väl ändå innebära att Safari tappat på datorsidan (men det är inte säkert)? Nästa statistik vi vill se är datorwebläsare enbart

Ursprungligen av andas:

Det måste väl ändå innebära att Safari tappat på datorsidan (men det är inte säkert)? Nästa statistik vi vill se är datorwebläsare enbart

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-02-09 08:45

Dominans från Safari... coolt

1
Bevaka tråden