Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gångjärnet på min powerbook

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gångjärnet på min Powerbook G4 1ghz
har helt enkelt gått av ifrån displayen.
Reparationen går på 6900:- exl moms
måste byta hela displayen bara för ett trasigt gångjärn...
Är det någon annan som haft samma erfarenhet?

Är det så att nya G4 inte tål att användas som bärbara eller..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-28 20:20

Men en sån sak måste väl gå på garantin i alla fall?

Det tycker jag med. Men inte enligt reparatören.

Har det bara gått av?
Om det absolut inte går att få det på garantin (ytterst märkligt isåfall) så borde det gå att löda.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-28 22:26

Ett gångjärn ska inte gå sönder vid normal användning. Sånt ska gå på garantin. Gör en anmälan till konsumentombudsmannen om reparatören eller återförsäljaren inte vill förstå det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av TCarlgren
Är det så att nya G4 inte tål att användas som bärbara eller..

Min PB 550 som jag skriver det här inlägget från har ännu samma motstånd i sina gångjärn som när jag köpte datorn. Det som du råkat ut för ska helt klart gå på garantin. Är den under 2 år ska du ha rättighet att få den reparerad (det är väl 2 år i sverge har jag för mig, fast tillverkarna bara anger 1 år som garntitid). Och PB G4 1 Ghz har inte funnits i 2 år, så mycket vet jag

Den ska skickas på rep. och Apple ska stå för reperationen

Ring Apples kundtjänst och be om att få reparationen på garanti. tel. 08-587 711 50

  • Oregistrerad
  • 2003-09-05 02:17

EUs garanti regler ger 2 år garanti på alla varor sålda inom EU sen år 2001 eller 2002. Helt klart ett garanti fall. Ring Apple direkt om din återfölsäljare krånglar.

//Rob

Kan du ta en BRA bild på din dator, så jag kan SE vad som är trasigt?

Jag har lite smågrejer över...

Tack för all uppmuntran. Jag tror det fixar sig på garantin. Har varit på Lan-master och fått displayen utbytt. Super sevice
de fixade det på en förmiddag.

1
Bevaka tråden