Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Feedback: 99mac för iPhone

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av MrCoffee:

Har ett stort problem. Sedan idag kommer jag inte in i appen längre. Sidan börjar ladda in men efter några sekunder kickas jag ut. Har provat att installera om appen men det hjälper inte.

Vad kan felet vara?

(Har en iPhone 3G)

Sen igår fungerar inte min längre. Kommer in men när jag trycker på Hem så kastas jag ut.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-05-06 10:20
Ursprungligen av pmarriott:

Sen igår fungerar inte min längre. Kommer in men när jag trycker på Hem så kastas jag ut.

Samma här. Fungerar dock till och från har jag märkt. Problem med senaste iOS uppdateringen?

Ursprungligen av MatsOlov:

Samma här. Fungerar dock till och från har jag märkt. Problem med senaste iOS uppdateringen?

Just det, iOS 4.3.3. Kan det vara detta som är boven?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-05-06 11:14

När kommer de mest basic uppdateringarna? Då menar jag :

- Uppdatering av "lästa inlägg" i de senaste trådarna
- Kunna se nya inlägg sedan senaste besöket

Ursprungligen av zinned:

När kommer de mest basic uppdateringarna? Då menar jag :

- Uppdatering av "lästa inlägg" i de senaste trådarna
- Kunna se nya inlägg sedan senaste besöket

Fixas detta kan jag t o m tänka mig börja använda appen.

Kraschar konstant för mig. Sitter på en 3GS.

Nu fungerar min klockrent plötsligt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-05-08 10:14

Fungerar felfritt nu. Skumt.

Sker det någon utveckling kring denna?

Kika lite på GTPlanet's app, GTPlanet for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store
GTPlanet kör vB också.. Deras app är grym och funkar fint både med iPhone och iPad..

Det undrar jag också. Saknar fortfarande "Nya inlägg" och att kunna gå till första olästa inlägg. Kommer de två funktionerna så lär jag börja använda appen.

En sak som är störande: Dialogrutorna. När man skriver ett inlägg men avbryter, så möter man popupen "Är du säker på att du vill avbryta? / Dina ändringar sparas inte" där knappalternativen är "Avbryt" och "Fortsätt". Det man som användare inte vet är att "Fortsätt" står för "Sluta skriva" medan knappen "Avbryt" betyder "Avbryt avbrytandet". Det är alltså en väldigt märklig meta-fråga man svarar på. Ett enkelt "Ja" eller "Nej" är mycket mindre kryptiskt i så fall.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-06-18 13:49

Japp, jag gjorde en iaktagelse av det i den här tråden: Har ni sett en obegriplig dialogruta?

Varför inte bara använda Tapatalk, som så många andra forum?

Ursprungligen av millgard:

Varför inte bara använda Tapatalk, som så många andra forum?

Tapatalk har det postats om här förr, men det blev inget av det tyvärr.

http://www.99.se/feedback/273125-tapatalk.html

Kanske göra ett nytt försök? Vore ju trevligt om man kan använda 99.se på ett bra sätt från iPhone/iPad eller kanske till och med Android, via Tapatalk.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-21 13:18

Jag gissar på att appen är skrinlagd då det inte har hänt ett dugg på två månader.

Ursprungligen av zinned:

Jag gissar på att appen är skrinlagd då det inte har hänt ett dugg på två månader.

Det är min gissning också.

Jag använder appen utan att den kraschar men jag saknar en möjl. Att se omnya inlägg gjorts i trådar jag prenumererar på. Detta går att se i den normala Forum-vyn men inte under "subscribed"

Bildlänkar går inte att klicka på-adressen blir svart o hamnar inom vanliga paranteser

Menyn man får fram genom att klicka på knappen längst upp i mitten samt själva knappen är lite skum. Knappen ändrar titel beroende på var man är vilket kanske kan vara bra men jag tycker ändå d blir lite konstigt. Menyalternativet "Forums" borde väl heta "sektions/threads" eller nåt för 99 är ju bara ett forum

Man kommer inte automatiskt tillbaka i trådens timeline efter man postat/ändrat wtt inlägg. Det kräver att man åtminstone klickar på sidnumret för att texten ska visas

Senast redigerat 2011-07-05 00:24
  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-08-07 09:28

Hur går det med appen, vet man om det är någon uppdatering på gång?

Nej, den verkar vara helt nedlagd.

  • Medlem
  • 2011-11-12 14:22

Tråkigt, för den fungerade från början på min nya iP4S, men nu har den börjat krascha vid inloggning, och vill inte återställa hela telefonen bara för en app. (Ja, jag har provat att ta bort och installera om appen.)

Appen var/är en flopp (vilket är märkligt då andra forum som kör vBulletin har en alldeles utmärkt app), och man här vägrar installera support för Tapatalk som är gratis och har en suverän app. Tapatalk tipsades det om för 2 år sen, http://www.99.se/feedback/273125-tapatalk.html, 0 intresse för det, allt fokus låg på 99-appen, som vi vet hur bra den blev.

Jag tycker man istället bör fokusera på att få mobiltemat att funka http://www.99.se/feedback/285051-99mac-mobilversion-feedbacktrad.html, eller ännu bättre (som är gratis för 99), installera den plugin som finns så man kan använda Tapatalk som de flesta andra forum på nätet har stöd för.

  • Medlem
  • 2011-11-13 14:01

Jag tror mig nu ha hittat sambandet. Med iOS 5.0 funkade appen lysande i min iPhone 4S, men iom uppgraderingen till 5.0.1 så slutade detta och den kraschar direkt vid inloggning...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-13 14:36
Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag tror mig nu ha hittat sambandet. Med iOS 5.0 funkade appen lysande i min iPhone 4S, men iom uppgraderingen till 5.0.1 så slutade detta och den kraschar direkt vid inloggning...

Samma här. Tog bort appen och installerade igen så fungerade det (iPhone 4S)

  • Medlem
  • 2011-11-13 14:41
Ursprungligen av tooobe:

Samma här. Tog bort appen och installerade igen så fungerade det (iPhone 4S)

Lustigt... det gjorde jag också, men den fortsatte ändå krascha, vid inloggning. Gjorde du det i någon särskild ordning, eller hur gjorde du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-13 15:07

Nej ingen särskild ordning. Konstigt, skulle prova igen om jag var du. Kanske starta om telefonen när du tagit bort appen?

  • Medlem
  • 2011-11-13 15:15
Ursprungligen av tooobe:

Nej ingen särskild ordning. Konstigt, skulle prova igen om jag var du. Kanske starta om telefonen när du tagit bort appen?

Får väl prova en gång till då, med omstart av både dator och telefon mellan avinstalltion, resp. "nyinstallation".

  • Medlem
  • 2011-11-13 15:31

Tog bort appen med iTunes, stängde av telefonen och startade om datorn. Sen startade jag telefonen och installerade 99appen direkt från iphonens AppStore. Startade sen om telefonen, och nu funkar det igen. Yes!
(skriver detta från appen)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-13 19:52

Har kört appen länge men gillar den inte. Väldigt snygg men behöver vidareutvecklas för att bli bra. Har en del mindre buggar och ogenomtänkta funktioner men främst ger den dålig överblick av forumet och alla inlägg.
Tapatalk är bättre för att se vad som ändrats sen sist men inte någon suverän app i sig.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2012-02-10 06:27

Är appen ett dött eller levande projekt? Jag använder den till nöds trots alla dess brister men bara för att mobilskinnet inte fungerar alls. Det hade därför varit trevligt om appen uppdaterades så att krascherna blir färre, det går att skriva PM och att de senaste aktiva trådarna kom upp (de stämmer inte helt överens med verklighetens senaste trådar)

Ursprungligen av citgot:

Är appen ett dött eller levande projekt? Jag använder den till nöds trots alla dess brister men bara för att mobilskinnet inte fungerar alls. Det hade därför varit trevligt om appen uppdaterades så att krascherna blir färre, det går att skriva PM och att de senaste aktiva trådarna kom upp (de stämmer inte helt överens med verklighetens senaste trådar)

Vi är väldigt angelägna att ha en fungerande app. Jag håller med om att den befintliga app:en inte är så bra som jag önskat mig. Vår leverantör vBulletin släppte en ny version imorse (version 1.1.3) som ska ta bort många av problemen - låt oss testa för att se hur bra det är. Vi är inte nöjda med hur dom hanterat app-utvecklingen och dom två kontaktpersoner vi haft har slutat på vBulletin Inc senaste halvåret.

Ett alternativ till vår egen app skulle vara att komplettera (ersätta?) med Tapatalk appen som även går att köpa i "branded" version. Om ni bedömer att den är bättre kanske det vore vägen framåt.

Bevaka tråden