Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen preview i Premiere när jag "fångar" videon

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej. jag har sökt men hittar inget.
i capturefönstret får jag ingen förhandsvisning när jag läser in en hdv 1080 fil. sekvensen som jag skapat är en hdv 1080/25. jag får in filen i timelinen, dock så vill jag även se den i min preview också för att bestämma vilka sekvenser/scener jag vill ha.
använder sony hdv 1080i kamera och cs5.
kan någon hjälpa mig.
mats

Jag GISSAR att Premiere undviker att visa preview under inhämtning för att maximera datorns inhämtningsprestanda. Att visa preview samtidigt skulle innebära att en del resurser går åt till det och därmed ökar risken för tappade bildrutor.
Alternativt skulle det kunna vara något så enkelt som en inställning under Premieres preferenser.

Må.

Nä så enkelt var det inte. Problemet verkar vara att preview undviker HDV, Dv klarar den fint. Finul cut klarar ju OCH gör det utan problem. Nä det här luktar illa Adobe. Efter lång väntan fick jag tag i support på Adobe som efter en lång stund förklarade att det är ett känt problem på Mac!!! Dom lät meddela att jag skulle koppla in en seperat monitor till detta. Kan då lika gärna kika i kamerans monitor. Ja ja... thats life=(

Senast redigerat 2011-04-21 13:45

Så pass! Okej, tack för att du återkom med lösningen. Alltid bra att lära mig något nytt.

1
Bevaka tråden