Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felmeddelande "NML2NDeviceObserver vill använda....." vid start.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-20 07:30

Hej!

Sen några dagar får jag meddelandet

"NML2NDeviceObserver vill använda den konfidentiella informationen i "ApplicationRepository" i din nyckelring.
Autenciteten för NML2NDeviceObserver kan inte kontrolleras. Vill du tillåta åtkomst till det här objektet?"

varje gång jag startar datorn. Misstänker att det kom efter att den automatiska programuppdatering laddade ner nya drivrutiner för Canon-skrivare. Vad ska jag göra?

/Per

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-20 08:04

Hej
Jag har för mig att det har och göra med Vodafone 3G-modem drivrutiner, säkert launch2net. Prova och avinstallera (med avinstallationsprogrammet) och installera på nytt om du fortfarande behöver programmet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-20 08:11

Det innebär att det skulle kunna ha att göra med 3G modemet och dess program "Stay Connected" från Telenor som jag installerade för två veckor sedan? Det är väl det närmsta vi kommer Vodafone idag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-20 17:56
Ursprungligen av pwr:

Det innebär att det skulle kunna ha att göra med 3G modemet och dess program "Stay Connected" från Telenor som jag installerade för två veckor sedan? Det är väl det närmsta vi kommer Vodafone idag?

Ok, glöm Vodafone.
Kolla i Programmappen efter launch2net.

Men det löser ju inte saken att avinstalleradå du anagligen behöver programmet för att kunna koppla upp dig. Program/Verktygsprogram/Nyckelhanteraren och se om din nyckelring är låst.

Avinstallerade Telenors program!
Och nu slipper jag frågan om Nyckelhanteraren varannan minut!

Tack

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-24 01:20

Jag fick det idag, och det berodde på Telenor.
Telenor suger, installationen håller mindre än en dag, så tappar den kontakt och felmeddelanden börjar komma.
Jag har ominstallerat minst 20-30 gånger per vecka.

1
Bevaka tråden