Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

För varmt att placera Mac mini i ett skåp?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Saltsjö-Boo
  • 2011-04-19 23:06

Hej!
Ny på forumet och ny på Mac.

Skall ha en Mac mini som mediaserver, törs jag ställa den i skåpet på min mediamöbel eller blir det för varmt?

/B

Hej
Jag har en Mac mini i ett skåp och upplever ingen som helt temperaturökning där inne. Jag tror inte det blir något problem om man inte har extrem belastning på datorn.

  • Medlem
  • Saltsjö-Boo
  • 2011-04-19 23:27

O.k!
Tack!

/B

Samma här och har haft det så sedan 2006, påslagen 90 % av den tiden. Den rullar än...

Har förtydligat trådens rubrik, och har flyttat tråden till rätt forumdel.

/Mod

Skulle det uppstå värmeproblem kanske du har möjlighet att skapa ventilationshål i baksidan av möbeln. Den står ju ofta mot en vägg.

Den nya Mac mini 2010 tycker jag är betydligt kallare än tidigare versioner - den blir inte ens ljummen så det ska inte vara något problem.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-27 16:46

Min Mac mini (2010) står i TV-bänken. Den blev så varm att den la av i början. Efter att ha höjt fläkthastigheten till 2300 rpm (istället för c:a 1800) så rullar den dock på som vanligt.

Eftersom jag bor i Spanien har jag dock en något högre yttertemperatur. Det kanske spelar in.

1
Bevaka tråden