Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport express - Airplay only.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har följande problem.

Jag har flyttat till ny lägenhet temporärt och har inget internet. Jag använder min iPhone för detta till min Macbook.

Jag vill kunna strömma Spotify till min Airport express/Airfoil men detta verkar inte fungera.

Eftersom när jag valt min AE som trådlös så kan jag inte koppla upp mig till Spotify.

Hur löser jag detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-18 15:19

Vad får du för fel?

Alltså om jag ska köra Spotify och strömma till AE så måste jag välja ett trådlöst nät i Airport settings - alltså min AE men då kommer jag inte ut på nätet. Då får jag inte internet signalen från min iPhone.

Jag kan däremot köra iTunes men det vill jag inte.

Ursprungligen av draags:

Alltså om jag ska köra Spotify och strömma till AE så måste jag välja ett trådlöst nät i Airport settings - alltså min AE men då kommer jag inte ut på nätet. Då får jag inte internet signalen från min iPhone.

Jag kan däremot köra iTunes men det vill jag inte.

använd bluetooth för att koppla upp dig mot nätet med din iphone och wifi för att strömma till AE.

Du kan inte ansluta till två trådlösa nätverk samtidigt med din dator om du inte har två stycken airportkort.

Du bör göra på något av dessa sätt:

1. Kopplar in din telefon via USB till datorn.
2. Slår på internetdelning via telefonen
3. Klickar på airport ikonen uppe till höger och ansluter till Airportens nätverk.
4. Öppnar spotify och kör som vanligt?

(Detta borde inte vara några problem, men jag har inte testat själv.)
Alternativ två är att du kör via Bluetooth istället för USB, vilket egentligen inte heller borde vara några problem.

Alternativ tre är att du kör en ethernetkabel från datorn till airport expressen, men det är lamt

En lång workaround om dessa två strular skulle vara:

Skapa ett nätverk med telefonen.
Anslut till nätverket med Airport Expressen och Datorn.
På detta sett bör det fungera, dock så tror jag din telefon kommer bli extremt varm samt det kan hacka i musiken då den inte bör agera basstation :).

1
Bevaka tråden