s-vhs ut på radeon 7000 funkar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-28 14:17

Halloj, jag besitter en G3a med Radeon 7000. Jag försökte med olika SCARTkontakter koppla datorn till en TV, men jag får ingen bild. Bildskärms-inställningarna i 10.2 visar inget tecken på ansluten TV. Jag har inte installerat annat än systemet, vad behöver jag mer?

/A

Jag har inget Radeon 7000, så jag kan inte hjälpa dig. Däremot kan jag förklara att det nog är s-video du menar. S-VHS är en helt annan sak.

• Oregistrerad
  • 2003-08-30 18:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jag har inget Radeon 7000, så jag kan inte hjälpa dig. Däremot kan jag förklara att det nog är s-video du menar. S-VHS är en helt annan sak.

Oops, sorry, det är ju så sant!

Jag har även löst problemet. Jag startade om datorn med sladden i!

Mitt nya problem är att min äldre TV inte tycker om s-video, utan visar allt i gråskala, vare sig output från datorn. Tydligen, ska jag klippa en del av kabeln. (Eller köpa en ny TV... hehe)

Citat:

Skrevs ursprungligen av attila
Mitt nya problem är att min äldre TV inte tycker om s-video, utan visar allt i gråskala, vare sig output från datorn. Tydligen, ska jag klippa en del av kabeln. (Eller köpa en ny TV... hehe)

Låt bli saxen, det kommer ändå inte att göra någon skillnad. Allt du behöver göra är att köra med kompositvideo i stället, vilket du får ut genom att använda den adapter som följer med Radeon-kortet. Alternativt kan du göra en egen adapter med en kondensator, ett par sladdstumpar och en rca-kontakt, men en sådan adapter ska du som sagt redan ha.

1
Bevaka tråden