Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggigt Transmission eller fel på hårddisken?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter på SL 10.6.6 och Transmission 2.22...

Laddade ned en del tunga filer igår, som sen inte gick att använda pga dataförlust. Transmission sa att filerna var kompletta men när jag sen startade om torrent-filen och programmet verifierade datan så fattades så mycket som 1,5GB på vissa av filerna.

Är detta någon bugg i Transmission eller behöver jag börja oroa mig för min hårddisk?

Ska väl även nämna att filerna lassas över till en extern usb-disk när dom är klara.

  • Oregistrerad
  • 2011-04-18 10:01

Är du helt säker på att du fick hem 100%

Jag använder inte Transmission (är fast med Vuze) men detta är något jag aldrig upplevt.

Helt säker. Jag kommer runt det genom att ta bort torrentfilen och lägga till den igen, så den kollar nedladdad data på nytt. Då upptäcker den dataförlusten, men det är ju jäkligt mekigt att behöva hålla på så här varje gång för att vara säker

Ska ta mig tid imorgon och kontrollera alla hårddiskar med Skivverktyg, återkommer sen.

  • Oregistrerad
  • 2011-04-19 09:58

Svårt att tro att det är fel på hårddisken, det verkar inte troligt.

1. Händer det vid ALLA torrents?
2. Om du testar Vuze istället får du samma problem då?

Har testat lite mer nu och det verkar som att felet bara uppstår om jag pausat en torrent-fil och sen påbörjat den igen. Låter jag den gå från början till slut blir det ingen dataförlust. Skumt...

1
Bevaka tråden