Student - var köpa Mac?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är student just nu och har fått ett Mecenat kort. Via dess hemsida hittade jag Dustin home. Sökte på Macbookpro och fick se att om jag köper en dator via dem och inkluderar abbonemnag (internet om jag inte missförstår?!!) som jag binder i 24 månader med 300kr/månad så skulle en 15' Macbookpro kosta 11295. Det är ju betydligt billigare än via Appelstore där samma dator (om jag ser rätt) skulle gå på 14.800.

Nu till min fråga. Hur är det när man köper via Dustin home? Är det säkert? Hur kan de vara så mycket billigare?
Tilläggas är att jag nu betalar för mobilt bredband 275kr per månad via telia.

Apple macbook pro C17 2.2 4GB/750 15'4 är den som jag tittar på via Dustin home

Behöver jag köpa till program till Macen så jag klarar "normal" ordbehandling? Använder nu Word. Har en Macbook pro ver 10.4.11. Några år gammal alltså.

Tacksam för er läsares expertis!!

Klart det är säkert att handla från Dustin. Däremot är det ju inte direkt billigare, som motprestation måste du ju betala 24x300,- extra.

När det gäller ordbehandling så har jag själv köpt Office 2011 av Dustin till studentpris, det är nog det bästa valet. Skall man skriva rapporter och hemtentor och liknande så vill de ju ha dem i Wordformat. Onödigt att krångla till det med någon annan mjukvara.

• Skribent
  • Sollentuna
  • 2011-04-14 15:40

Det blir "billigare" för att mobiloperatörerna subventionerar datorn mot att du binder upp dig på ett abonnemang. De 3500:- de "bjuder" på räknar de med att tjäna in på de 7200:- du betalar för abonnemanget under två år.

Frågar du mig är de otroligt mycket skönare att betala en dator direkt och få det avklarat, annars kommer de svida lite var måna du får den där fakturan. Mobilt bredband har jag hellre i mobilen som delar ut internet till datorn i så fall.