Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket minne ska jag köpa till MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill utöka minnet på min macbook pro (Apple MacBook Pro "Core Duo" 2.16 15" Specs

Identifiers: MacBook Pro - MA601LL - MacBookPro1,1 - A1150 - N/A)

Minneskortplatser:

ECC: Avaktiverat

BANK 0/DIMM0:

Storlek: Tom
Typ: Tom
Hastighet: Tom
Status: Tom
Tillverkare: Tom
Artikelnummer: Tom
Serienummer: Tom

BANK 1/DIMM1:

Storlek: 1 GB
Typ: DDR2 SDRAM
Hastighet: 667 MHz
Status: OK
Tillverkare: 0xCE00000000000000

Vad ska jag skaffa för minne? Vill helst ha 4 GB om de är möjligt.

Tack på förhand / Wilgot

Flyttade tråden från "Feedback". Tänk på var ni lägger trådarna! Feedback är till för diskussioner om 99.se!

/Mod

Denna modell kan ha max 2 GB RAM, och det står ju i specen du skriver vad du ska ha för minne, nämligen DDR2 667 MHz. Du köper alltså en 1 GB sticka, sen har du maxat datorn.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-04-14 12:35

Jag har handlat härifrån: Crucial Memory Upgrades for Macs - Apple Memory
Följ deras guide så hittar du rätt minne utifrån informationen som du angett i denna tråd

Bra sida den där Crucial. Har en fundering på hur viktigt det är att ha 2 exakt likadana minnen. Det rekommenderas på Crucial men hur stor betydelse har de?

Ursprungligen av wilgotteddy:

Bra sida den där Crucial. Har en fundering på hur viktigt det är att ha 2 exakt likadana minnen. Det rekommenderas på Crucial men hur stor betydelse har de?

Mycket liten, oftast under 5 % i hastighet.

Super de! Ska kolla där. Hört lite olika rykten bl.a av macstore att jag skulle kunna trycka in 2st 2 GB minnen och slopa de jag har på en GB nu eller alternativt sätta in ett på 2 GB och då ha 3 totalt. Men kostar ca. 1700 i Macbutiker att fixa de, tänkte att man kunde komma lite lindrigare undan med tips härifrån!

Skulle själv lägga pengarna på en lite nyare Core2Duo MacBook Pro, som då också oftast har mer minne.

Ursprungligen av LCR:

Skulle själv lägga pengarna på en lite nyare Core2Duo MacBook Pro, som då också oftast har mer minne.

Inte helt fel, med tanke på att trådskaparens dator dessutom inte kommer att kunna köra nyaste OS X från och med i sommar.

Som Internet dator flyttade jag nyss från en svart MacBook CoreDuo till en MacBook Alu Unibody Core2Duo som jag köpte av en kille här på 99.se och jag har inte ångrat mej en sekund. Ljusår mellan maskinerna på alla sätt. Hittar jag dessutom rätt kund på min så har uppgraderingen kostat mycket lite.

Gjorde nyligen en liknande uppgradering med min MacBook Pro, fast då till en Penryn/Early 2008 från en CoreDuo 2.0GHz MBP och samma där. Det är andra märkbara skillnader, framför allt skärmen, men också prestandan överlag.

1
Bevaka tråden