Beställa från Apple eller bygga själv?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-04-08 15:57

Undrar vad ni rekommenderar:
köpa maxad 15" med 256 SSD från Apple,

eller samma maskin från Procenter med en 240 SSD för ett antal tusen mer (de använder en bättre SSD enligt dem, vilket jag litar på)

eller ska man byta ut den själv?

Funderar på en OCZ Vertex 3 Series SATA III 2.5" SSD 240GB

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-08 16:04

Jag skulle beställa en utan SSD och själv smälla in en OCZ Vertex. Om man inte har tummen mitt i handen är det inga problem att byta ut disken.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-08 16:07

Byta själv. Det blir ju samma pris som apple tar för sin. Vill du lägga ut "ett antal tusen mer" för att Procenter byter en hårddisk till dig?

Köp den från apple och välj till minsta hårddisken, sen köp din SSD vid sidan om. Vill du inte byta den själv så kan säkert någon annan återförsäljare hjälpa dig med bytet mot en billig peng skulle jag tro.

• Medlem
  • 2011-04-08 16:15

Jo. Det var ju det jag trodde. Tänkte att det kanske kunde finnas något "dolt" skäl varför man inte skulle byta själv...

OCZ:n är den roligaste SSD:n just nu, va?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-08 19:53
Ursprungligen av lime:

Jo. Det var ju det jag trodde. Tänkte att det kanske kunde finnas något "dolt" skäl varför man inte skulle byta själv...

OCZ:n är den roligaste SSD:n just nu, va?

OCZ verkar verkligen vara den bästa och snabbaste disken just nu ja.

Jag har själv tänkt byta ut min superdrive mot en ocz ssd framöver. Ska bli cooooolt!

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-09 01:48
Ursprungligen av henkebarn:

Jag har själv tänkt byta ut min superdrive mot en ocz ssd framöver. Ska bli cooooolt!

Hmm är inte den platsen för slö för att det ska utnyttjas av en SSD? eller blandar jag ihop det med dem nya som har SATA 3 eller vad det heter på den vanliga HDD platsen, och Sata 2 på superdriven?

Du förlorar väl inte garantin om Procenter gör det åt dig, eller?

Ursprungligen av jurassic579:

Du förlorar väl inte garantin om Procenter gör det åt dig, eller?

Du bryter INTE garantin genom att byta RAM & HDD/SSD själv.

Däremot bryter du garantin om du byter superdrive'n själv.

• Medlem
  • 2011-05-07 12:51

Jag tänkte samma och köpte en Corsair performance 3 till min MPB early 2011. Fick dock problem med att systemet frös (badboll) då och då. Skickade tillbaka disken och fick samma problem med den nya så nu har jag skickat tillbaka den med. Är det någon som testat OCZ Vertex 3 i en MPB early 2011 och sett att den fungerar bra ihop med MacOSX?

• Medlem
  • 2011-05-12 15:05

Det blev att Procenter levererade maskinen (åt en kund). Viktigare att ha en bra relation av återförsäljare än att spara någon tusenlapp.

När jag skaffar mig en ny maskin blir det att skruva själv

1
Bevaka tråden