Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook pro mot Apples 27-tums 
LED Cinema Display

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla
Jag tänkte se om någon kör med sina Macbook’s eller Macbook pro mot Apples 27-tums
 LED Cinema Display. Då skulle jag gärna vilja veta era synpunkter och era upplevelser av kombinationen Mac+Led 27 CD, skriv gärna era för och nackdelar med upplägget. Gärna om ni kunde lägga upp en bild på det hela, skulle det bli helt underbart.

Är i köptanke av en Apples 27-tums
 LED Cinema Display.

Då blev det ett köp av Apple 27 LED skärm. Så här ser det ut före och efter köp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-07 15:34
Ursprungligen av Hunter78:

Då blev det ett köp av Apple 27 LED skärm. Så här ser det ut före och efter köp.

Grattis till en GRYM skärm. Kör samma setup på jobbet samt 24" hemma.

  • Medlem
  • 2011-04-07 20:37

Jag är sjukt sugen på en liknande setup. Får jag mina extrapass på jobbet i påsk så slår jag nog också till. Berätta gärna om dina erfarenheter senare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-09 02:10
Ursprungligen av Hunter78:

Då blev det ett köp av Apple 27 LED skärm. Så här ser det ut före och efter köp.

Nu blir detta väldigt Off-Topic. Men dina datorhögtalare som står på "före"-bilden. Är jag fel ute om det är ett par Altec Lansing? Där är en liten baslåda med också? Samma högtalare som jag fick med min 333 MHz Pentium 2 dator, som morsan tog via jobbet för ungefär 13 år sen

Absolut inget fel på dem så ta det inte så, och jag kommer ihåg att där var ett ganska schysst ljud i dem. Men roligt att se ett par sånna igen

Men har du dem inte fel? Alltså du har vänster till höger och höger till vänster?

Ursprungligen av Kajan:

Nu blir detta väldigt Off-Topic. Men dina datorhögtalare som står på "före"-bilden. Är jag fel ute om det är ett par Altec Lansing? Där är en liten baslåda med också? Samma högtalare som jag fick med min 333 MHz Pentium 2 dator, som morsan tog via jobbet för ungefär 13 år sen

Absolut inget fel på dem så ta det inte så, och jag kommer ihåg att där var ett ganska schysst ljud i dem. Men roligt att se ett par sånna igen

Men har du dem inte fel? Alltså du har vänster till höger och höger till vänster?

Jo han har vänt dem fel

Nä du är helt rätt på det både med märke och att de står fel (vänster till höger och höger till vänster). Ljudet är faktiskt mycket bra i dessa högtalare där av varför jag har dem kvar, dock används dem inte så mycket tack vara Apple 27 LED skärm inbyggda högtalare. De är tillräckligt bra så jag använder dem istället.

Som det är nu kan jag inte bli mer nöjd än vad jag redan är.
Hade lite svårt att vänja mig vid 27 tum och den höga upplösningen i stället för 15 tum, men nu efter 2 dygn så går det som tåget. Jag kan starkt rekommendera köpet speciellt till dem som inte kan eller vill ha en imac 27 utan vill ha bärbart och 27 tums skärm, det är helt underbart lösning.
Äntligen får man plats med allt och datorn (MBP) verkar klara 27 skärmen väldigt bra. Datorn blir inte speciellt varm heller, vilket jag antog att den skulle bli. Dock kör jag med locket uppfällt.
Det är en ren fröjd att jobba/nöje nu med MBP + 27 LED, det har Apple lyckats bra med.

Ett stort tack ska riktas till Kullander och Paul med goda tips och hjälp.

är det värt 1o lök eller är det lika värt med en billigare skärm?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-08 16:34
Ursprungligen av litenkaka:

är det värt 1o lök eller är det lika värt med en billigare skärm?

Har man väl börjat använda Apples Cinema displays så finns det ingen återvändo

Ursprungligen av litenkaka:

är det värt 1o lök eller är det lika värt med en billigare skärm?

Japp det är värt varenda öre!

jag står mellan en acd eller en led tv för att också kolla tv, men vill ha apples utseende!
vad ska man välja

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-08 17:00

TV är TV och skärm är skärm.

nägot tipps på en höjdar tv?

Ursprungligen av litenkaka:

nägot tipps på en höjdar tv?

Det är offtopic, ta det i en annan tråd.

/Mod

  • Medlem
  • 2011-04-08 21:24

Fick idag mitt schemabyte sanktionerat.:p

En dum fråga känns det som men ändå... Hur funkar det att ansluta en ACD till en MBA 13"? Man kan ju se att MDP-kabeln är något längre än de andra kablarna. Men räcker den runt då MDPn sitter på höger sida och DC-in på vänster sida? Det självklara svaret borde ju vara "ja", men lite fundersam blir man ju.

hur är ljudet då?

Ljudet är väldigt bra för att vara skärm högtalare. Dock är högtalarna inte i klass med Altec Lansing när det gäller bas, annars tycker jag att ljudet är bättre än jag hade trott att de skulle vara. Är man inte beroende av bas utan spelar mer klassisk musik som jag gör då är ljuder väldigt bra tycker jag. Jag har dock inte alls några höga/expert krav på högtalare så ta inte vad jag tycker för något rättsnöre.

1
Bevaka tråden