Ipad (1) fortfarande med?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-04 16:42

Hejsan 99Mac.

Jag fick idag erbjudandet av en kompis att köpa hans iPad version 1 (tror det var en 16gb wifi) för runt 2500kr. Jag själv budade 2200kr och han skulle gå hem och kolla till det lite. Då kommer mina frågor:
iPad (1) hänger fortfarande med, inte sant?
Är det ett bra pris som jag budade för/han föreslog?

Och till sist, inte för att det hänger ihop med frågan men jag måste bara sprida min åsikt om denna jämnförelse mellan v1 och v2 (iPad då)

YouTube - NEW! Speed Test: iPad vs. iPad 2

Skillnaden handlar om ett par millisekunder, ibland någon sekund. Han som recenserar/testar sitter och "wow" och "aah" flera gånger. Jag anser inte att det är någon skillnad som skulle göra någon större skada. Vad tycker ni?

Det låter ju som ett hyfsat pris, men du skriver inte vilken iPad det rör sig om. Oavsett låter det som ett hyfsat pris, men hur är skicket på den?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-04 16:51

Det jag vet om iPaden är att jag får den för 2200kr-2500kr och den är 16gb WIFI och uppåt. Jag återkommer senare med mer info!

Ursprungligen av 99Mark:

Det jag vet om iPaden är att jag får den för 2200kr-2500kr och den är 16gb WIFI och uppåt. Jag återkommer senare med mer info!

Ja, är den mindre än 16 GB WiFi så tycker jag du ska dra öronen åt dig.

2000-2500 kr för en sådan är nog ett bra pris.

Ursprungligen av pmarriott:

Ja, är den mindre än 16 GB WiFi så tycker jag du ska dra öronen åt dig.

Fast då är den nog värd ännu mer!!

• Medlem
  • Österåker
  • 2011-04-04 18:53

2500kr är ett helt okej pris för en 16gb wifi tycker jag, har den dessutom 3G så är det riktigt bra.
Du ska inte vara rädd för att den inte hänger med då 1an fortfarande är en grym platta.
Jag säger, slå till!

Jag tycker 2500:- är ganska saftigt för en platta som såldes i helgen för 3333:- och där den nya i USA går för typ 3200:- men om du inte känner ngn som ska till staterna så är det väl ett alternativ att köpa den begagnad för det priset...

Jag tycker att 2500kr låter ganska billigt. Fortsätter det så här så blir det varsin iPad till barnen också!!

1
Bevaka tråden