Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto åt pipan efter att ominstallerat GarageBand

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle installera GarageBand idag och slängde in iLife-skivan. Uppenbarligen har något hänt även med iPhoto för det är ett stopp-tecken över iPhoto i dockan och när man klickar på den kommer det upp ett meddelande där det står "You can't open the application iPhoto because it may be damaged or incomplete."
Jag tänkte att kanske har iLife-skivan nergraderat iPhoto till en version som inte fungerar med databasen, så jag drog ner iPhoto 9.1-uppdateringen, men där kommer felet "iPhoto Update can't be installed on this disk. iPhoto 9.0 or later is required to install this update."

Vad ska jag göra?

Kolla om du kan dra tillbaka iPhoto.app från din backup!

*Tar sig för pannan* Givetvis! Det hade varit det enklaste. Jag löste det lite mer komplicerat genom att kasta ut iPhoto, installera om det och sen uppdatera. Jag får sätta en stor färgglad lapp på min TimeCapsule med texten "Hallå! Backup finns här!"

Just det, om du inte har samma version på din back-up som på datorn måste du återställa både biblioteket och iphoto för att det ska fungera.

Glöm då inte att säkerhetskopiera biblioteket på din dator tills du kan uppdatera.. du fattar

haha

När jag läste ditt inlägg blev jag mest orolig för ditt bibliotek, då du inte verkade oroad över det antog jag att du hade back-up.

Så ditt undermedvetna visste nog allt att du hade back-up haha!

Det borde funka, återkom gärna

1
Bevaka tråden