Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Syftet med att stänga trådar?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av wilhelmsson:

Google söker man på 99.se och det kommer fram 10 trådar och de 9 första är låsta är det ganska segt om trådarna blivit låsta och länkat till en google sökning.

Om du skulle få 9 träffar som alla leder till stängda trådar, som alla enbart innehåller Googlesökningslänkar - så tror jag faktiskt att redan den första Googlesökningslänken skulle leda dig vidare till bättre träffar i ämnet.

Så det bör inte vara något stort problem, även om det skulle finnas många stängda trådar i ämnet.

Och dessutom så tror jag inte att det finns många stängda trådar i något ämne, så det känns som ett ganska hypotetiskt resonemang.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om du skulle få 9 träffar som alla leder till stängda trådar, som alla enbart innehåller Googlesökningslänkar - så tror jag faktiskt att redan den första Googlesökningslänken skulle leda dig vidare till bättre träffar i ämnet.

Så det bör inte vara något stort problem, även om det skulle finnas många stängda trådar i ämnet.

Och dessutom så tror jag inte att det finns många stängda trådar i något ämne, så det känns som ett ganska hypotetiskt resonemang.

haha du har nog rätt Detta har aldrig hänt mig, använde mig av min tidsmaskin och kollade hur det skulle se ut om 10 år haha

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-01 11:45
Ursprungligen av wilhelmsson:

Det jobbiga med att stänga trådar är om det stängs riktigt många trådar inom samma ämne när man ska söka inom ämnet.

Google söker man på 99.se och det kommer fram 10 trådar och de 9 första är låsta är det ganska segt om trådarna blivit låsta och länkat till en google sökning..
Do i make any sense?

Och om man inte stänger trådarna får du upp 53 öppna trådar att leta igenom istället. Då tycker jag det är enklare med 9 stängda och 1 öppen.
Eller missförstod jag ditt resonemang?

Ursprungligen av kenjon:

Och om man inte stänger trådarna får du upp 53 öppna trådar att leta igenom istället. Då tycker jag det är enklare med 9 stängda och 1 öppen.
Eller missförstod jag ditt resonemang?

NJa, det jag kritiserade var att länka till en google sökning i stängda trådar. Jag är FÖR att stänga trådar

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-01 12:50
Ursprungligen av wilhelmsson:

NJa, det jag kritiserade var att länka till en google sökning i stängda trådar. Jag är FÖR att stänga trådar

Förlåt för ihopblandningen

Ursprungligen av kenjon:

Förlåt för ihopblandningen

Du är förlåten:cool:

Om jag skapar en tråd och den stängs med en bra motivering så skulle jag som skapar vilja ha möjligheten att ta bort den stängda tråden.

Kan man inte bara gör det enkelt och implementera något val där man kan välja att man inte vill se låsta trådar eller något?

Ursprungligen av PeeMaN:

Kan man inte bara gör det enkelt och implementera något val där man kan välja att man inte vill se låsta trådar eller något?

Då riskerar du att missa saker. Bara för att en tråd är stängd innebär inte att den är värdelös och saknar nyttig information.

Trådar kan ju stängas av olika orsaker.

Alla stängda trådar är ju inte "orkade-inte-söka-dubbletter".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-01 22:35
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Alla stängda trådar är ju inte "orkade-inte-söka-dubbletter".

hahahaha jag hajar, 1 april idag :D.. jag gick nästan på det Jesper

  • Oregistrerad
  • 2011-04-04 20:04
Ursprungligen av PeeMaN:

Kan man inte bara gör det enkelt och implementera något val där man kan välja att man inte vill se låsta trådar eller något?

Funderade på det också, vore mycket trevligt.

Jag skulle också vilja ha en funktion som gör att jag slipper se trådar vars näst senaste inlägg är äldre än 12 månader än det senaste inlägget.

Ursprungligen av studiox:

Funderade på det också, vore mycket trevligt.

Jag skulle också vilja ha en funktion som gör att jag slipper se trådar vars näst senaste inlägg är äldre än 12 månader än det senaste inlägget.

Jag har tidigare lämnat förslag på att texten skall efterlikna att den bleknar.
Äldre inlägg än 12 mån Mörkgrått
Äldre än 24 mån ljusgrått ...

Bevaka tråden