Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skala om "upplösningen" på enskilda apps.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2011-03-31 11:27

Apple har alltid försökt jobba med en upplösnings-neutral disponering av program och OSet.
Detta har inte fungerat så bra, även om apple gjorde en stor push i snow leopard.

Om du vill skala om enstaka program, exempelvis för att du alltid har Program X på Skärm Y så kan du testa detta i terminalen:

defaults write com.apple.mail AppleDisplayScaleFactor 0.85 

com.apple.mail är alltså programmet och scale factor 1 är default (normalt)

Jag kör 0.85 på apple mail för jag har så jävla massa mail och numera får plats med runt 200 mail horisontalt vilket ger en trevlig överskådlig bild (dock bara två dagar..)

Alla andra program har dock inte ändrats. Tänk på att alla appar inte stödjer "upplösnings-neutralitet" och det kan se rätt konstigt ut.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-31 11:47

Mycket skumt, jag sökte naturligtvis först och hittade inte en enda tråd om detta. Så jag tänkte va bra.. Nu hittade jag massor av trådar. Ber om ursäkt.

(Undrar om sökfunktionen inte fungerade när jag använde den) (för. är den värdelös men det är ju en annan sak)

Jag använder alltid Google för att söka på 99.se för att den interna inte är bra alls.

t.ex. iphone trasig site:99.se

Och med hänvisning till ovanstående stänger vi här.

/Mod

1
Bevaka tråden