Funderar på Ipad 2, räcker det med 16GB?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2011-03-29 22:02

Funderar som titeln nämner på att köpa en Ipad 2, den enda apple-prylen jag ägt innan var en Ipod mini som jag gillade (förutom Itunes-kravet).

Känner inte riktigt för att lägga 4400kr på en pryl som inte har något egentligt värde (jag har en bra och smidig laptop samt en Android smartphone som jag är nöjd med), samtidigt väcker den ett visst ha-begär inom mig.

Ni som äger en Ipad, hade ni kännt er bekväma med max 16gb i minne, eller använder ni den på ett sådant vis att 16gb hade varit väldigt begränsande?
Misstänker jag inte kommer lägga in musik på den, utan den lär väl användas till film (lockande med hdmi-adapter) samt framförallt till diverse applikationer.

Går det att jailbreaka, vad kan man göra med en jailbreakad Ipad som inte går att göra med en vanlig?

Jag kanske även bör nämna att jag är allergisk mot fanboys av alla varianter, så var gärna lite försiktig med användande av superlativ.

Jag är den sortens människa som alltid måste ha allt tillgängligt. Därför en 64 GB iPad för mig. Beror så klart på vad du ska peta in i den. Jag har 12 GB musik, 5 GB bilder, 6 GB appar, 3 GB film.

• Medlem
  • Stenungsund
  • 2011-03-29 22:40

Får man lova att fråga varför du har musik och bilder på den? Känns inte som den ultimata musikspelaren, och det känns inte som man (jag) kommer lägga över bilder på den om man inte använder den för att frigöra minne på ett SD-kort.
Jag vill inte på något sätt mena att du är konstig som har lagt över musik/bilder utan jag tänker mer att jag kanske missat något.

Är 6gb appar mycket? På en pc/mac är det ju ingenting, men på en telefon är det gigantiskt. Osäker på hur det ligger till på tablet-fronten.

iPad är perfekt för att visa bilder, och ibland när jag läser på den lyssnar jag på musik.

1
Bevaka tråden