Toast 10 - Hänger upp sig

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-29 19:32

Har fått ett problem som uppstår ibland när jag ska bränna en ISO-fil (dvd film) med min iMac och med programmet Toast 10,
Den hänger upp och säger att programmet avslutades utan anledning (minns inte riktigt vad det står) men man kan trycka försök igen eller ignorera.

Är rätt ny på Mac så kanske inte har ställt in det rätt men jag har lyckats bränna några filmer utan problem men nu hänger den bara sig, starta om datorn hjälper inte...

Någon som delar min erfarenhet?

Exakt vilken version av Toast har du?

Och vilken version av OSX har du?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-29 20:04
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Exakt vilken version av Toast har du?

Och vilken version av OSX har du?

Tack för snabba svar!

Jag kör med Version 10.6.7 både på min iMac och min MacBook, jag bränner på min iMac.
Versionen på Toasten är Toast 10 Titanium 10.0.6

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-29 19:44

Har inte den versionen av Toast, men har du laddat ner senaste uppdateringen?
Toast 10 Titanium Software Updates

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-29 19:47

Jag har fått information om uppdateringen och har tankat ner den, är väldigt ny på Mac men försöker beskriva lite -
När jag laddat hem uppdateringen på 4xx Mb cirka så dyker en lite ruta upp där man ska dra filen till program mappen vilket jag också gör och det installeras osv. Sen händer inget mer?
För nästa gång jag drar igång Toast så har den fortfarande inte uppdaterat, vad är det jag missar?

Detta är ju säkerligen varför den hänger upp sig, att det inte är uppdaterat ordentligt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-29 20:03

Titta i menyn Toast > About Toast 10 Titanium så får du upp en ruta med vilket versionsnummer som är installerat (10.0.8?)
Toast har också inbyggd uppdateringsfunktion via Help-menyn.

Men till ditt problem: Om det händer igen är det bra om du noterar vad det står i felmeddelanderutan, och all annan info som OSX-version, dator, vad det är för filer du försöker bränna, skivor du använder osv, osv. Men vi får hoppas att uppdateringen löser problemet.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-30 11:14

Startar du Toast från din hårddisk - Program, och inte från någon .dmg-fil? Det är ett vanligt fel bland nya Macägare

1
Bevaka tråden