Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem efter avinstallation av Hear

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-29 16:51

Hej!

Hoppas att jag postade tråden på rätt ställe nu...

Installerade igår ett program, "Hear", på min MacBook Pro för att ljudet påstods bli bättre mha detta. Testade och blev inte särskilt nöjd, avinstallerade därför programmet (drog ikonen till papperskorgen och startade om datorn). Därefter fungerade ljudet fint och högtalarna producerade klart och tydligt ljud, precis som innan. Inga konstigheter.

Idag! Då skall det bråkas. Högtalarna låter lite som när man har sprängt hörlurar...det blir inget tydligt ljud...framförallt låter det illa när man höjer volymen. Det känns som att mellanreg./diskant får handskas med frekvenser de inte klarar...Obs! Bara min gissning...

Kan "Hear" bråka på något sätt fortfarande eller har mina ljudinställningar "nollställts" eller hamnat galet?

Någon som har några ideer?

Mkt tacksam för hjälp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-29 17:10

Hear behöver avinstalleras inifrån programmet, finns ett menyalternativ. Du får antagligen installera programmet igen och avinstallera.
Hear: your sound + music better
Programmet installerar filer i systemets biblioteksmapp som inte avinstalleras genom att bara dra det till papperskorgen.

Har ändrat trådens rubrik och flyttat tråden till en bättre lämpad forumdel.

/Mod

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-29 22:37

Tack för hjälpen får jag säga då Riktigt impad över den snabba (och precisa) hjälpen!

Riktigt skitprogram det där för övrigt...men nu låter det klart och fint igen...

Trevlig kväll!

//gmac

1
Bevaka tråden